Lite recept

Mitt nya hälsosamma liv startade för några veckor sen. Jag har börjat träna på gymet en dag i veckan och på korpen en dag i veckan. Utöver det kämpar jag och Lotta på med våra morgonpromenader. Jag har lyckats gå ner alla mina gravidkilon + 1 till! Så jag är så sjukt nöjd med mig själv måste jag säga! Jag har börjat äta hälsosam mat som faktiskt är lättlagad och hitills har allt varit väldigt gott!=)  Jag tänkte dela med mig lite till er, så prova dessa recept, ni kommer inte att bli besvikna!
Imorse bestod min frukost av:
1 kokt ägg, 1 glas färskpressad juice. Ett mjukt rågbröd med kaviar, keso och klippt dill på (vet det låter sjukt äckligt men det är gott!) + kaffe

Min vanliga frukost brukar dock bestå av youghurt. Så här serverar jag den:

Häll naturell lättyoughurt i en tallrik, fileá ½ grapefrukt och blanda fruktköttet med yoghurten. Sen strör jag över en hemmagjord blandning som jag har havregryn, hackade valnötter, hackade pumpakärnor, och hackad sötmandel i. Över det ringlar man flytande honung = mums! Till det äter jag ett rågbröd med philladelphia ost och paprika på.

Igår gjorde jag en fisk & böngryta. Jag var mycket positivt överaskad. Ni får receptet på den med:
½ hackad gul lök
1 msk olivolja
1 förp krossade tomater
1 msk fiskfond
2 tsk chilipulver
1 tsk smulad oregano
1 liten förp. kidneybönor
400g vit fisk
Salt, peppar

Fräs löken i oljan i en vid gryta. Tillsätt tomaterna, fond & kryddor och låt puttra några minuter. Skölj bönorna och blanda ner tillsammans med fisken som får sjuda tills den är vit rakt igenom. Servera med ris och en klick matyoughurt till.

Idag gjorde jag och Johan en äggkaka till lunch. Den var superenkel att göra!
150g tärnad potatis
1 msk olivolja
1 burk kantareller
1 liten förp. kidneybönor
½ påse ruccolasallad, ca 35 g
salt, peppar
3 ägg
1dl lättmjölk
Servera med skivad tomat

Sätt ugnen på 225. Fräs potatisen i oljan 5-10 min i en stekpanna som tål ugnsvärme. Lägg ner den avrunna svampen och fräs ytterligare 5 min. Skölj bönorna och blanda ner dom och rucolan. Krydda. Vispa ihop äggen med mjölken och häll blandningen i pannan. Sätt i ugnen och grädda ca 10 min tills äggblandningen har stelnat.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Härligt Zara! Vad duktig du är :)(och bra ni kör vegetariskt också ;)

2009-10-02 @ 16:18:57
URL: http://headphonesilence.blogg.se/
Postat av: Annso

Åhh vad fuskigt.. skulle it flyttat till luleå utan bott kvar i äbyn så hade ja kunnat hänga med dig å gå ner en massa ja mee. Dåligt med motivationen nu från min sida.. =(

2009-10-02 @ 19:56:51
URL: http://thelifeoffie.blogg.se/
Postat av: Ida

Visst var det du som fråga om glasögonen? bäst att fråga så de inte var nån annan zara tänkte jag :)

2009-10-04 @ 16:57:09
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Ida

Jasså, de var som tusan. otippat att det var någon annan Zara med Z som skrev till mig :P



Joo, det börjar väl bli bra nu. Ingen feber iaf, men snorig! Allt bra med er då? :)

2009-10-05 @ 09:17:18
URL: http://elfvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0