Vi behöver era underskrifter!

Igår var vi med i Piteåtidningen angående förskolans tider.
Om någon missat artikeln så tänkte jag skriva kort om det här.
Vi har försökt få igenom 5 timmar 3 dagar i veckan istället för 3 timmar/5dagar i veckan som det är just nu. Anledningen till varför vi vill ha det så är för att våra barn inte mår bra av stressen som kommer till följd av dagens schema. Först måste vi väcka dom, stressa i dom mat och sen när vi ska hämta är dom naturligtvis hungriga och då dalar ju humöret så det blir mest bråk och stök resten av dagen innan dom är "sitt vanliga" jag igen.
Sen vill dom ju äta med sina kompisar också, leka mer osv.... Men detta har resulterat i att vi inte tar dom dit då nackdelarna blir större än fördelarna...
Vi tog även upp ämnet förskola på ob-arbetstid, men tråkigt nog så togs det inte alls upp i artikeln. Jag tycker att det verkligen är något som behövs i våran by då många har skiftgång, eller jobbar helger i älvsbyn. Det kan vara svårt för många familjer att ordna med barnvakter vilket resulterar i att man måste tacka nej till jobb, eller kanske rent av säga upp sig. Om inte vi hade haft Johans föräldrar som ställer upp för oss när vi jobbar samma helger, så skulle vi ju inte kunna jobba som vi gör... då hade ju en av oss varit tvungen att säga upp oss, och leta annat... 
 
Nu har Johan ordnat en namninsamling i alla fall, och jag är tacksam om så många som möjligt vill skriva under den. Ni är ju ändå några stycken som tittar in här;) 
Tryck på länken och skriv under!
http://www.skrivunder.com/vi_som_tycker_5h3d_ar_battre_an_3h5d_i_veckan

Kommentarer
Postat av: Johanna L

Jag blev glad då jag såg artikeln i tidningen. För någon månad sen tog vi upp samma sak gällande vår dotter, att hon blir stressad/inte vill till förskolan. Vi fick ett nej. Skrivit under och ber folk göra detsamma.

Svar: Tack! Hoppas att vi kan få igenom en förändring och att fler skriver under...:)
Zara - Mamma till Isabelle och Ronja

2014-03-27 @ 23:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0