Sängen full

Inatt har det inte blivit någon effektiv sömn kan jag säga. 
Men det var mysigt på sitt sätt, från och till! 
Först kom Ronja in till oss och ville ligga bredvid mamma. En stund senare höll jag evigt säkert på att skita ner mig när Bella står vid min sida av sängen och stirrar på mig som kvinnan ur "the ring". Näe, nu var jag taskig. Men jag var fortfarande drömmandes, i nån maris (kan inte komma ihåg nu vad jag drömde). Och hon är ju alltid söt!! Men det var väääääldigt mörkt. Och jag blev vääääääldigt rädd. 
Har ingen aning om hur länge hon hade stått där, men hon sa nåt i stil med att hon aldrig trodde mamma skulle vakna. Men herregud, sa jag då. Det är ju bara att klättra upp! Sagt och gjort, och då var sängen full. 
Efter en massa sparkande mellan flickorna flyttade jag mig och la mig mellan dom. En arm i fejjan, en spark i magen och massa stånkandes hit och dit lyckades vi nog somna allihopa. 
Men då ramlar Ronja naturligvis ur sängen. Ingen liten smäll det. Huaa... Sen var det slut på sömnen. Tror inte flickorna sov en sekund efter 5. Men när pappan klev upp med dom fick jag sova en stund... Och jag säger en sak. 
Never again. 
Man är inte så smart när man är trött, men nästa gång kommer jag att ta mitt täcke och min kudde och placera mig i någon annans säng! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0