Äntligen!

Idag är den första blodfria dagen sen jag började blöda på farsdag. Äntligen säger jag, så skönt att det är över!! Varje dag har man ju ändå blivit smärtsamt påmind om missfallet så fort man gått på toaletten. Sen så vet ni alla kvinnor, att tre dagar när man har mens är nog! Tänk er tre veckor då...
Jag tror ändå att allt känns lättare när det här är över, det är som det jag har väntat på.
 
Någon annan här som läser min blogg och varit med om samma sak kanske kan svara på en annan fråga jag har. 
Det är nämligen så att jag fick tag på information om att graviditetstester kan ge positiva utslag i hela 10 veckor efter ett missfall. Jag har kollat själv hur länge hormonerna finns kvar i min kropp, och igår visade testen äntligen negativt. Men är ägglossningstesterna känsligare än grav.testerna? För den ger positivt utslag medans den andra ger negativt. Och det kan ju inte vara så att jag har ägglossning hur länge som helst! Den har nämligen visat pos. i en vecka...

Kommentarer
Postat av: Hanna - mamma till Elensia

Jag tror att ÄL-testerna är känsligare plus att dom visst kan reagera på många olika saker. Nu när du fått negativt på gravtest, vänta med ÄL-tester iaf 1,5 vecka. (Beroende på hur lång cykel du brukar ha och ungefär hur länge efter mens du brukar ha äl) Efter första missfallet förlängdes min cykel med ca 5 dagar så äl-tester är nog bra för att hålla koll på sånt.

Vad skönt att blödningarna är över. Som du säger, det är en en smärtsam påminnelse om händelsen...

Kram!

2012-12-05 @ 08:50:11
URL: http://larsjos.com
Postat av: Linda - Mamma till Sixten och gravid igen <3

ÄL-test finns i olika känslighetsgrader men allihopa är mer känsliga än graviditetstest, dock kan de reagera av andra orsaker än kommande ägglossning.

Lycka till! Hoppas att hormonerna inte ska tjorva för er så länge.

(Föresten så har ni foton att hämta på vuxen-barn och sista träffen innan jul är på tisdag.)

2012-12-06 @ 14:46:15
URL: http://tolftefebruari.wordpress.com
Postat av: Hanna - mamma till Elensia

Jo, sen vet jag att på mina äl-test så skulle sstrecket vara STARKARE än kontrollstecket. Fattade inte det först... Härligt att få träffa er i söndags!

sv: Haha, ja tänk att det blev precis då. Tack, vi längtar också och så längtar vi efter en liten kompis och håller tummar och tår för er också!

2012-12-11 @ 21:40:15
URL: http://larsjos.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0