Hängig tjej

Nina: Jag var inte så seriös i mitt uttryck. Dom som känner oss vet precis vad jag menar och att det är med glimten i ögat jag skriver så...:) Min karl kan vara väldigt överbeskyddande och särskillt sen den här lille krabaten visade tendenser att vela komma ut redan i v.28. Men det är bara för att han är rädd om oss, och då säger han att jag inte får göra ditt och datt, vilket känns för mig som det är allt. Sen gör ju jag det mesta iaf, även om jag inte säger det till honom. Jag känner efter och allt som känns bra så länge inte kroppen säger ifrån det gör jag. Men att klättra på stolar och stegar och måla framför ögonen på honom och andra som är oroliga är dock bara att förglömma:P

Idag har vi haft en väldigt gnällig tjej här. Hon har vägrat i sten att sova och gråtit och tjurat större delen av dagen faktiskt. Mamman har haft en ordentlig huvudvärk till följd av detta. På kvällskvisten blev humöret dock lite bättre. Hoppas hon får sova inatt så hon kanske har en bättre dag imorgon. Tur dom inte är så många dom här dagarna!

Kommentarer
Postat av: Ida

Flätan tog förvånansvärt nog inte alls lång tid att göra! Ungefär som en vanlig fläta :) Är helstolt över att jag klarade det! Och på första försöket ;p



Jag är inte sådär jätteinsatt i politiken, men jag vet att SD också har bra saker att komma med. Tex hårdare fängelsestraff, vilket verkligen behövs i detta land, bättre äldreomsorg, och hjälpa dom flyktingar som kommer hit som faktiskt behöver hjälp. Det tas ju in betydligt mer flyktingar i sverige än i många andra länder. Jag personligen tycker att det är fel att folk som kommer hit och varken är intresserade av att följa våra lagar eller skaffa ett arbete, ska prioriteras före våra barn och gamlingar, och alla andra svenska människor som behöver hjälp.

Kommer man från ett land där det bara är krig och död, tycker jag man ska vara tacksam om man får mat och boende, samt fickpengar. Inte gå ut i media med att man får för dålig mat och för dåligt boende, då dom får samma mat som på alla skolor osv.

Tycker också att det hade varit lite smartare om man bara kunde ta alla pengar som läggs på dessa stackars flyktingar, och försöka hjälpa dom på plats i sitt eget land ist.

Jag säger inte att jag gillar SD, men det finns positiva saker med allt också, beroende på vad var och en tycker är positivt, och såklart beroende på hur öppensinnad man väljer att vara.

Men jag tycker inte att man ska klanka ner på någon, vad dom än har valt. För isf är man ju lika dålig själv. Då håller man ju på med mobbing.

Tex en kompis till mig skrev på facebook, att alla som röstat på SD utav hennes vänner, skulle hon säga upp kontakten med. Hur orättvist är inte det då? Man kan inte sitta och säga "jävla idioter som gör si och så" och sen sitta och kasta skit på folk som inte gör som man själv tycker. Man får tycka PRECIS som man vill, och respektera andras val utan att klanka ner på dom.

Hur korkat vore det inte av mig att säga "alla som äter kött kan fara åt helvete, för jag älskar kossor". Om jag nu älskar kossor, får väl JAG låta bli att äta kött. Man kan ju inte bli arg på alla så fort dom har en åsikt som inte stämmer överens med ens egen. Då måste man ju jämt vara arg :p



Nä, jag blir bara så jävla tvärsöver då alla står å säger "alla som röstat på dom och dom är idioter, borde dö", och bara säga "så DU har rätt att döma folk, men du är arg på andra som gör det?".

Hatar den där jävla dubbelmoralen. Usch!



Nej, kan inte mycket om politik, och kan egentligen inte säga så mycket annat än att det finns faktiskt för och nackdelar med allt, men att behandla människor utefter vad dom valt, det är väldigt fel.



Jag dömer ingen för något dom tycker känns rätt, dom får göra det dom mår bra av, så gör jag det jag mår bra av :) Men att säga upp vänskapen för delade åsikter gällande en sån här sak, det är att gå för långt!



Jag förstår att ni har mycket att göra, men skönt att ha det gjort innan lill*n kommer ;) Är ju bara säga till då ni känner att ni börjar få tid, så är ni välkomna då :) Jag lär säkert knalla och fråga ;p

2010-09-21 @ 00:16:56
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Nina

Snälla Zara hoppas att du förstod att jag oxå skrev det jag skrev med ett stort leende på läpparna och glimten i ögat. jag hade fördelen att lära känna Johan strax innan jag flyttade så jag vet att han är en mjuk och väldigt omtänksam människa.

Och ja, jag följer ju din blogg så jag vet att bäbbe var lite ivrig där på mitten om man säger så....

När man bor 150 mil från "hemma" så läser man först blogg sen kollar man wäbbis sidan, (som fö blivit jättedålig) om det vart för många tysta dagar på bloggen.

Ni till hör ju gänget mina "stora barn"

så man oroas och funderar hur det går för er.

:) Kram till dig & gubben och bella.

och en extra kram till Bella liten... Som snart är Bella stor.

2010-09-21 @ 09:50:40
Postat av: Ida

Jag tror att det till viss del kan vara positivt att SD sitter i riksdagen, för då har dom liite bestämmanderätt iaf, och problemet med all invandring kanske uppdagaas lite mer. Däremot skulle man ju inte vilja ha dom nå högre än dom är nu!

Joo, precis! Det är en sak att diskutera, och en helt annan sak att bara vända någon ryggen för en sådan sak. Det är otroligt omoget.



Mjaaaa.. Vi har ju tapetserat och allt sånt klart, så det stora är vi ju nöjda med :) Däremot saknas det lite nya möbler och sånt. men efter en Ikea sväng är hemme komplett och vi är nöjda och belåtna :)

2010-09-21 @ 20:51:08
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Zandra

De låter som en plan :) Hör av mig lite närmare så ser vi va som passar. Kram

2010-09-22 @ 10:43:37
URL: http://www.zandrajonsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0