Less all överkonsumtion!

Någon annan än jag som verkligen är less den här shoppinghysterin som verkar pågå?! Kanske kan det vara för att jag är så totalt urfattig att jag inte har råd att följa med det senaste modet, och i ren avundsjuka på alla snorrika människor sätter mig i protest! Eller så är det för att jag inser att det spelar ingen roll hur mycket nytt man än köper... om en månad eller två vill man ha lika mycket igen! Man kan spendera tusenlappar och tänka att nu minsann behöver jag inte köpa nåt på flera år. Ha, vad man lurar sig själv!

Jag läste i en tidning, må bra tror jag att det var? En kvinna som skrev nåt om att hon skulle bara använda 6 (eller var det möjligtvis 7?) klädesplagg under en månads tid som ett experiment. Jag tyckte att det lät som en jätte bra idé att testa sig själv. Välja ut basplagg och sen prova leva med bara dom under så pass lång tid. Man kanske inser att man inte behöver så mycket mer egentligen? Vad vet jag? Jag tänkte bara se om det fanns nåt intresse hos någon att haka på? Det är ju ingen rolig grej att göra själv... Naturligtvis räknas inte underkläder in. Kom igen nu tjejer, nu visar vi karlarna (och oss själva) att vi klarar oss utan en massa onödigt skräp, tjihooo!!;) Om inte annat så kan det ju vara en rolig utmaning för en själv, eller hur?
OBS!
Vi kan köra att man inte räknar de plagg man har på arbetet eller i träningslokalen så folk inte ska behöva gå runt i det ;P

Kommentarer
Postat av: Anna Eriksson

haha, i normala fall då jag går hemma mammaledig så stämmer det där redan in på mig, så det är då ingen utmaning för mig! däremot shoppar jag livet av mig när jag shoppar till barnen! jag själv köper inte kläder åt mig själv ofta alls, nån enstaka gång per år bara!

2010-09-08 @ 08:57:01
Postat av: Lotta

Blir en enkel match för mig, man är ju ändå mest på jobbet! :P

2010-09-09 @ 12:19:17
URL: http://lottabakar.blogg.se/
Postat av: Madde

Om man tänker efter har man nog ungefär sju plagg som man använder mest. Resten hänger bara där som utfyllnad ;P Jag håller med dig, det råder verkligen en shoppingshysteri!

2010-09-09 @ 13:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0