amning forts...

Tydligen måste man skriva om amning för att ni ska kommentera hära...:) Jätteroligt att logga in och läsa alla kommentarer och tips, sluta inte med det!:)

Amningen fungerar sisådär. Vissa dagar går bättre än andra... Två kvällar i rad har Ronja fått ersättning då hon bara legat och sprattlat och gråtit vid bröstet. Annars har jag suttit den tid det tar innan mjölken rinner till... Vissa gånger kan det seriöst ta över en timme! Någon annan som har detta "problemet"? Sen är hon mätt på den mjölken en halvtimme, åsså börjar det om. Det leder till att man större delen av dagen sitter och just ammar. Jag har inte tid att amma 24 timmar om dygnet. Jag har verkligen inte det. Jag tycker jättesynd om Bella som hela tiden får höra "vänta, du måste vänta"... :( Och när Johan börjar om att jobba så går det ju inte alls. Då måste jag ju klara av att ta hand om båda två, och det går ju inte om jag hela tiden är upptagen. Så jag har kommit fram till följande beslut och känner mig äntligen nöjd med det. Precis som med Bella så mår jag dåligt över det för jag vill verkligen amma. Första gången jag tog till ersättningen så grät man floder, för man kan inte annat än att känna sig lite misslyckad, eller besviken över sig själv. Men jag ammar på dagarna, då det går bra. Och på kvällarna får hon tillägg. Sen när Johan börjar jobba så får vi helt enkelt se hur det går. Men tar det flera timmar i fortsättningen så säger det sig självt att det helt enkelt inte går ihop. Tyvärr.
Men det känns bättre nu. Jag är inte lika ledsen över det. Och se på Bella. Hon blev ju jättefin!:)

Kommentarer
Postat av: Evelina - Mamma till Meja Lee ♥

Men känns de fel ska du ju absolut inte amma. De blir nog bara fel för både dig och Ronja. Tråkigt när de verkligen inte fungerar. Jag tycker de är jättebra av dom som verkligen kämpar och försöker, som vissa inte gör. Men funkar de inte så funkar de inte. Jag har då haft sån tur att de har funkat från första börja hur bra som helst och hon är snart 5månader. Nog för att hon har varit riktigt snuttig och velat ligga vid bröstet en hel del i början. Men så är de ju.. Har dock fått mjölkstockning i natt, aj aj. Hoppas de går till sig!

2010-10-26 @ 23:28:50
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: Zandra

Bara göra de som känns bäst för dig, med Noel ammade jag inte så länge för de funkade inget bra, med mira gick det mycket bättre. Det viktiga är att lyssna på sig själv och vad man mår bäst av :) ork och glädje ska ju finnas till dagens andra moment också. Många stora kramar till er :)

2010-10-27 @ 09:41:05
Postat av: Elin

Försök vända det något positivt tex: skönt att jag kunde amma ett tag i alla fall... Pratade med en tjej om det här förra helgen som inte kunde amma så länge som hon ville, och vi kom fram till att det i samhället ses så negativt på de som inte kan/vill amma sina barn. Vi sa att det är du som förälder som vet vad som känns bäst både för dig och ditt barn... Var glad för den tid du kunnat amma och strunta i allt annat!

2010-10-27 @ 14:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0