V 15 + 5

Det går mycket fortare den andra gången. Förra gången tyckte jag tiden stod stilla i början och nu hinner man inte blinka så har 16 veckor gått. Jag längtar tills vi får göra ultraljudet. Det var det absolut finaste att få uppleva under en graviditet. Det och alla sparkar och rörelser.
Anldeningen till att jag längtar så den här gången förutom att jag har i minnet hur kraftfullt det var att få en skymt på bäbisen, är att jag bär en viss oro att det ska vara två små krabater. Jag tycker min mage växer så fruktansvärt fort den här gången utan att jag ökar i vikt. Och så har jag börjat känna av i ligamenten så mycket redan nu. När jag nyser eller hostar är det värst. Jag frågade min BM om detta och hon sa att det inte var nåt konstigt med det, men att det verkar som att min livmoder växt väldigt fort. Så frågade hon om vi har tvillingar i släkten. Och det har vi ju. Nu blir jag ju inte ledsen om fallet skulle vara så, men får jag välja tar jag dom gärna en och en. Särskillt när det blir så tätt...
Vi lyssnade på hjärtljuden som låg på 140, som Bellas ungefär.

Här är bild tagen från samma tidpunkt i graviditeterna. Till vänster med Isabelle och till höger nuvarande. Ändå tycker jag magen ser liten ut på den bilden!
Sen hittade jag och Johan den här bilden och nog vet man att man var stor och tung i slutet med Bella. Men nog har man förträngt att magen var så här stor!!






Kommentarer
Postat av: Marie

Magen blir oftast sörre mycket snabbare under andra graviditeten. Något med att livmodern är lite töjd eller vadd et var men jag vet att så gott som alla jag känner eller läser om via forum bli större och snabbare större med andra. Jakob kunde jag dölja till vecka 17 iallafall men med Olivia kunde jag knappt gömma magen i vecka 14 får då började folk fråga.

Grattis!

2010-04-10 @ 19:36:41
URL: http://maroschka.blogg.se/
Postat av: sandra

så spännande! jag kände också tidigt av fogarna, men det är ju inte så konstligt när de är nära mellan graviditeterna=) och tänk om de är 2?! blir alldeles pirrig i kroppen" när ska ni få göra UL?



Måste ju komma och hälsa någon dag när vi får tummarna ur=) KRAM

2010-04-12 @ 15:56:34
URL: http://filipsmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0