Därför kollar man temperaturen innan man går ut...

Här kommer en svettdrypande historia som hände mig på morgonen. Det var nämligen så att jag skulle hämta Jerry hos Sofie. Så fort jag fått lillan att somna kastade jag på mig kläder och rusade iväg. Igår hade jag en poloklänning, leggings och tubsockar i tjocksocksliknande modell på mig, så det föll sig ganska naturligt att ta det på mig då det låg närmast sängen. Jag tog mina nygamla stövlar som jag vann på tradera också, för att känna mig lite finare. Sen på med skinnjackan. Jag kände mig faktiskt snygg där jag gick storgatan ner. Dom två första minutrarna! Sen slet jag av mig skinnjackan i ren panik. Jag höll på att omvandlas till en flytande svettpöl som förångdes bort under det svarta skinnet. Jag kände hur mina fötter nästan kokade, och svettringarna under armarna växte i takt med stegen som jag tog. När jag kom fram slet jag av mig skorna och sockarna och pustade ut! När jag sen skulle gå hem ska ni då inte tro att jag fick på mig dom igen!! Jag försökte väldigt länge innan jag gav upp. Mina fötter hade svällt upp gode så ordentligt av värmen. Så jag lånade det största skoparet jag fann av Sofie, som för övrigt har de minsta fötterna på jorden. Hem gick jag i dom utan sockar. Det kändes inte lika fint med gympadojjor utan sockar till min poloklänning kan jag tala om. Hoppades att ingen skulle se mig. Jag fick skavsår överallt där man kan få skavsår... Nu sitter jag här med svetten i pannan, håret är fuktigt, kläderna har klibbat fast på min kropp och jag har lärt mig min läxa!! Kolla temperaturen utomhus innan du pälsar på dig! När det är 25 grader ute är det helt fel att gå vinterklädd! Vad som var rätt igår, var inte riktigt lika rätt idag. Hoooua, vad jag känner mig sexig just nu! *not* duschen nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0