Halloween party

Ja då var det ju så att jag blev bjuden på maskeradparty imorgon hos Martin och Sofia och efter en massa velande hit och dit så bestämde jag mig till slut för att gå på det. Med lite övertalningsförmåga från andra. Så hela 3 cidrar har jag och Turid är anlitad ett par timmar som barnvakt. Känns det bra - Neee, inte just nu... Av två, tre? olika skäl.
1. Det är maskerad party och jag har ingen jävla aning om vad jag ska spöka ut mig till!!
2. Känns fortfarande veligt att lämna bort lillan även fast det bara är några timmar, och särskillt av den anledningen att man ska gå på fest...
3. Har inte riktigt festat på ett tag så man är ju orolig över det där med att kanske bli bakis... Jag har en förmåga att bli tung i huvudet om jag så bara har druckit ett glas vin... Nu har jag ju i och för sig redan tänkt på det och därför inte inhandlat alkohol.
Min första tanke var att gå som mig själv helt outklädd. Jag känner mig alldeles för gammal för att spöka ut mig och hålla på... Men när alla andra ska göra det känns det nästan som att man crashar festen genom att inte bry sig eller försöka det minsta lilla. Jag har rotat igenom hela Sofies garderob i ett försök att få inspiration men infinner den sig? Neee. Detta är iaf mina fyra alternativ och jag vill ha kommentarer på detta inlägg, okej?

1. Rockare. Risigt hår, trasiga jeans, cool t-shirt och svarta ögon.
2. Nån slags djävul? (se bild) med mask och svarta kläder
3. Tiger? (se bild) med svarta kläder
4. Skolflicka (se bild) med kort kjol, knästrumpor, skjorta, slips och en svans på vardera sida av huvudet. Saknar dock skjortan så om ni har en får ni gärna höra av er omgående (ifall de blir denna utstyrsel).



Så, vad tycker ni då? Vilken det än blir så känns det fortfarande inte så vuxet men jag har inte tänkt vara en party pooper... Ska försöka ha trevligt och koppla av i goda vänners sällskap!=)

Kommentarer
Postat av: Martin

Du må ha barn och en löjlig karl, men så gammal är du inte än! Och att ta fram barnasinnet är väl ingen fara? =) Ta inte djävulen, den var inte snygg alls :P

2009-10-31 @ 01:56:32
Postat av: Ida

Kör på rocker :) Våffla håret och vara lite trashig, jag tror man skulle känna sig mest avslappnad så :) Nog är det rätt, ut och ha kul :)

2009-10-31 @ 11:37:14
URL: http://elfvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0