Magsjuka + graviditet = ingen hit!

Okej, magsjuka i sig är väl aldrig någon hit. Men samtidigt som man är gravid måste ju vara det värsta!
Allt började natten mot onsdagen. Johan hade varit på nåt möte i pite och kom hem vid 22.30 tiden. Jag var inte så trött så vi beslutade oss för att se ett avsnitt av desperate housewives. När väl det var slut så låg vi och pratade en stund. En stund som blev en längre stund. Till slut sa Johan att jag aldrig skulle orka upp om jag inte somnade nu. Jag insåg att han hade rätt när jag såg att klockan började närma sig ett. Så jag intog sov position varav mitt illamående kom, som de allra flesta kvällar den senaste tiden. Jag har fått medicin mot mitt illamående på nätterna som orsakas av att fostret tydligen trycker på magsäcken när jag ligger ner. Vilket har lett till sura uppstötningar som är så nära spyor det går att komma. Jag vred och vände mig som en tok för att hitta en ställning där den där spykänslan skulle försvinna. När klockan närmade sig tre frågade Johan om jag drömde mardrömmar. "nej, men hur jag än ligger så känns det som att jag ska spy"... Så jag hämtade hinken och klockan 4 började kalaset. Och inte hade det nåt med graviditeten att göra. Jag spydde säkert 20 gånger igår, och det kom inte bara den vägen. När jag satt på toan så kom spyan samtidigt. Vad ska man göra?! Jag fick tvätta handfatet sen (tur det står jävligt nära toan, annars hade jag fått skura). Ni vet kramperna som uppstår i magen när man spyr. Man kan inte hindra dom, det är som dom som kastar upp maginnehållet. Jag tror inte våran bäbis uppskattade dom särskillt mycket, för efter varje omgång så vart det en fightingmatch utan dess like där nere. Och det var inte bara mysiga sparkar, kan jag tala om. Jag har sån tur att ha den finaste karl´n i världen! Han strök mig på ryggen hela natten, gick och handlade proviva drycker, risi frutti, yoghurt och japp direkt då ica öppnade, han har tömt skurhinken varje gång jag spytt klart och hela tiden frågat om det är nåt jag vill ha. Han stannade hemma från skoterfärd för att ta hand om sin sjukling. Jag känner mig så bortskämd!
Sen gick han på jobbet kl 16, och gud så hemskt tråkig min kväll blev. Inte för att det var så roligt innan heller men...
Så hela gårdagen spenderade jag i sängen. Jag tog aldrig på mig några kläder, orkade inte sitta upp heller för den delen. Fick i mig en risifrutti, och en liten 125g yoghurt, och jag trodde aldrig man kunde spy så mycket av det! Ställde mig på vågen i morse. -2,5kg, sinnesjukt! Idag känns det lite bättre. Eller det var fan i mig en underdrift, jag kan ju sitta här och skriva så jag är i stort sett frisk. Men magen är inte hundra, det känns som det ska komma när som helst.
Vi får väl se. Ska försöka få i mig nån proviva dryck nu iaf. Är så hungrig att jag inte kan räta ut magen...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Du är utmanad! http://gretaturbo.wordpress.com/2009/03/19/utmaning/



Hoppas du blir frisk snart!

2009-03-19 @ 21:59:32
URL: http://lottabakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0