Midsommarhelgen var ...

Midsommarhelgen var väldigt trevlig. Dock tyckte jag den tog slut alldeles för fort... Men det är väl så när man har det gott. Vi hade husvagnen i stugan och var där tors-lördag. Vi åt gott, badade och bastade på kvällarna och satt vid elden hela gänget och sjöng allsång till gitarr ända in på morgonkvisten. Johan hämtade ris och jag klädde midsommarstången, duktiga vi var! Den fick till och med lite blomster i sig i år. Vi spelade lite badminton i riktigt lugnt tempo, bara för å se hur många slag vi kunde slå sinsemellan. Vi var väl inte så jätte bra. Kom upp till 52 en gång...=) Och sen kastade vi hästko allihopa. Varje år har vi en turnering och den som vinner får en pokal. Så seriösa är vi i Eriksson släktet. Kan dock inte skryta om att jag är någon vidare talang, för jag åker alltid ut typ först. Så också i år. Eller i tredje omgången var det jag som rök, och vi var väl ungefär 25pers som kastade... Man kan ju inte vara bra på allt! Kent blev årets vinnare, grattis på dig!! Vid halv åtta på lördag kväll rullade bilen hem för Johan skulle jobba natt. Jag såg en film på tv, som jag inte vet vad den heter? Det kändes väldigt konstigt att sitta hemma ensam på midsommardagen? Kvällen... Det har jag aldrig gjort förut... Och stendött var det på byn. Som om mänskligheten gått under... Inte en människa, inte en bil, inte ett ljud på hela kvällen!
På söndag var det då dags att köra Johan och Orre till flygplatsen för deras resa till Göteborg där dom ska jobba på ett kärnkraftverk i två veckor. Fan vad tomt det kändes att komma hem!! Eeeeeeekoooo.... När man vet att det är ett tag bort innan man möts av någon i dörröppningen. Jag saknar dig så mycket! Helt sjukt att man kan sakna dig så här efter så kort tid! Men det är väl bra att sakna varandra emellanåt! Det är såna här gånger man verkligen känner hur mycket man älskar varandra. Jag är så glad att jag fann dig darling!! Nu hoppas vi bara att inget startar i förtid på hemmaplan. 25 dagar kvar i dag... Det närmar sig med stormsteg!
Var på MVC igår. Fortfarande två veckor mellan gångerna. Allt såg fint ut. +8hg, blodtrycket låg på 105/70. Har haft ungefär samma hela tiden. Hjärtljuden låg på 144 slag i minuten. fundusmåttet 34, som förra gången. Så magen hade inte växt, eller så kura du ihop dig där inne. Jag funderar hela tiden på när och hur det ska starta... Borde verkligen packa BB väskan ikväll! Så det är gjort. Ett "stressmoment" mindre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0