En deppig Zara är tillbaka i den ljusa tillvaron=)

Puuh. Vart ska man börja? Det känns som det var evigheter sen man satt vid en dator. Hade typ 200 olästa blogginlägg från de bloggar jag följer. Orkade inte läsa alla kan jag tala om... Känns som jag har missat en massa. Men de jag träffar vet jag ju iaf vad dom har haft för sig så! Ja, man har väl lyckats hamna i någon sorts vinterdepression eller nåt! Helt nere har jag då varit hur länge som helst... Trött, seg, ledsen, gråtfärdig... Dygnet runt - kom igen?! Men det är lugnt - den verkar vara över nu! Imorse vaknade jag på ett strålande humör och alla mina krafter verkar vara tillbaka. Har varit huslig och tagit hand om hemmets alla nödvändigheter som städ, tvätt och disk. Sen gjorde jag även knäcken till julafton som närmar sig med stormsteg! Tur vi har lyckats handla alla klappar. Så skönt! Vanligtvis springer man in på konsum den 23:e fem minuter innan dom stänger och akuthandlar det man glömt - det vill säga ungefär allt. Nu ikväll har jag och lillan varit med svärmor och svärfar och tittat när Lotta spelade. Så mäktigt det var! Det gör vi mer än gärna om! Pappsen han är och hjälper Jompa och Michelle med flytten. Jag längtar tills vi kan gå dit och se hur dom har fått det, säkert supermysigt! Jompa skulle visst ställa fram en back öl till dom som hjälper till och jag har en känsla av att min make kommer svälja en och annan!;) Men det får han mer än gärna göra! Man kan ju inte beskylla han för att vara ute på äventyr alltför ofta, så jag hoppas han kommer hem och berättar att han har haft en riktigt rolig kväll!;) Så ska jag ge han sovmorgon tomorrow.


Naturligtvis var vi tvugna att skydda lillans små öron under julkonserten;)


Försökte mig på att fota när dom spelade men min kamera sammarbetar inte med mig i mörker och på avstånd - ge mig en ny någon (eller lär mig hur denna fungerar pleeeeeaaase)!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, yes! Och det är ju så irriterande när man är halvdöd och dom skiner som en sol och inte verkar ha någon som helst plan på att ens bli trött! Vilda sov dock "middag" runt halv tio ikväll så jag får ju skylla mig själv :P ..man får ta det då de inte är så ofta :)



Usch så trist att vara deppig! Man knallar ju och har sina dåliga perioder.. Alltid hösten för mig.

2009-12-20 @ 01:37:29
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Ida

Jaa, det sägs ju att man lätt kan få någon sådär lite tung period efter man fått barn.. av alla hormoner å all förändring antar jag?

Jag har knallat och haft någon tung period då och då, men då har det alltid varit pga av att det har varit väldigt omständigt i mitt liv. var lite nervös för att få någon såndär förlossningsdepression som alla pratar om med fasa i rösten, men jag klarade mig nog :)

Jaa, nu är det verkligen mysiga tider, och när man har så många härliga att mysa med så blir det ju itne annat än bra :)



Jaa, nu har då min lilla dam somnar också, så de är väl bara passa på och kasta sig i sängen :)

2009-12-20 @ 02:05:19
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja, skulle dom inte kunna börja köra repriser? det vore ju då bättre än himla superhjältejul...

2009-12-20 @ 13:52:11
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0