När brösten inte räcker till

Ibland känner man sig otillräcklig. Min dotter har i flera dagar skrikit och varit missnöjd. När hon igår grät så tårarna trillade ner för hennes kinder blev det helt enkelt för mycket för mig. Jag ringde BVC med gråten i halsen och bad om hjälp. Vad ska jag ta mig till. Så fort jag tar henne från bröstet så blir hon helt hysterisk. Det går inte att bära på en bäbis heller 24-7... Det orkar ingen. Min sömn har blivit påverkad då jag knappt sovit alls, eftersom hon varit vaken nästan dygnets alla timmar. Nåväl, jag fick en tid att komma och väga henne idag och rådet att köpa hem mjölkersättning, då hon på BVC helt enkelt trodde att jag har för lite mat åt henne, och att det är därför hon suger så mycket och blir så upprörd då jag tar henne från bröstet. Sagt och gjort. Jag tycker inte om tanken att ge upp så lätt och ersätta hennes riktiga mat. Så jag körde mitt race i många timmar innan jag tog till bröstpumpen. Jag bad en stilla bön till pumpen medans jag höll den i min hand. Men inte en droppe kom det... Jag blev väldigt upprörd. Jag har tappat förmågan att producera mat till mitt eget barn. Kan nåt vara värre? Inte för stunden. Vi gav henne ersättning inatt och imorse. Hon sov som en ängel och har sett ut att ha det väldigt bra. Plötsligt kändes det ganska okej ändå. Bättre att veta vad felet är och kunna åtgärda det. Jag föredrar det här framför kolik. Jag hoppas, hoppas, hoppas att vi ska slippa det. När jag äntligen kunnat andas ut, känna lättnaden, och hunnit vila en stund så mår jag mycket bättre...

Kommentarer
Postat av: malin

skönt att hon inte har kolik iafl :D jäkla lättnad, för det är nog tungt, mamma sa att jag hade kolik å tyckte jag var en pain in the as haha



ni kanske skaffar er en nummero två inom en snar framtid ;)



ja det är underbart att vara gravid, det bästa som hänt mig!



men jaa, helt underbart skönt med lägenhet! ush vad lyckliga vi är, så nu ska vi börja flytta in :)

det är som en tung sten föll från hjärtat. nu känns allt mycke bättre å allt kommer bli mkt bättre.

hoppas vi ses snart!

2009-08-06 @ 17:43:52
URL: http://marilynjacob.blogg.se/
Postat av: Anna Eriksson

hej! tänkte bara kika in och önska lycka till med amningen och allt, hur du än gör.. har du hunnit läsa texten om amning som jag skickade? den är jätte bra och man få goda råd och lite mer kött på benen efter man läst den.. :) så om du inte gjort det redan, gör det :) och hur du än gör med amningen, om än du väljer att "ge upp" känns det väl ändå bättre om du provat "allt" innan du beslutar dig :) hör av dig om du vill prata, du vet ju att jag finns både på familjeliv och facebook :)

2009-08-06 @ 18:02:22
Postat av: Marie

Var glad, kolik är ingen lek;) Men såklart är det trist att sina men amma så mycket du kan,vill och orkar och ge flaskan däremellan, mysigt för Johan att få vara med och mata, lillan blir mätt och du får en liten stund ha dina tuttar ifred, alla blir nöjda;)

2009-08-06 @ 18:50:40
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Lotta

Glöm inte äta bara!

2009-08-06 @ 19:41:47
URL: http://gretaturbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0