En underbar, fartfylld vecka.

Så kan man nog bäst beskriva veckan som gått. Förra söndagen åkte jag och Johan upp till stugan i Njallejaur.
Vi satte upp en tält kåta som Johan beställt, för att testa den. Där inne satt vi en stund och myste, spelade lite kort och bara tog det lugnt. Den kommer att vara uppe på midsommar! Tänk mysigt med en eld där i åsså sitter alla runt den och sjunger till gitarr musik!=) Sen gick vi ner till bastun och bastade, och tro´t eller ej, jag badade! Det var fruktansvärt kallt i vattnet den 1:a Juni kan Zara tala om för er!! Brrr... Fast Johan tittade mest på för han palla inte. Men halvvägs gick han. Dock badade han i älven!! i fredags. Tur att inte jag var skitig då! Nåja sen gick vi ner till eldstaden och grillade lite korv. Där såg vi förresten den största råtta jag någonsin skådat! Det var lite äckligt, inte för att jag var rädd för den men ni kan inte fatta hur stor den var! Jag trodde först att det var en fet fågel.
På måndan hade vi grillfest med jobbet. Det var trevligt!=) Undrar dock om jag lyckades bli matförgiftad för på tisdagen när jag skulle upp och jobba trodde jag på riktigt att jag skulle dö!! Först var allt precis som vanligt. Jag traskade iväg som vilken annan dag som helst. Men i omklädningsrummet började jag känna att det var nåt skumt med magen. Den bubblade konstigt, som när man håller på att få magsjuka... 5 minuter senare var jag tvungen att kuta in på dass bokstavligt talat och när jag satte mig ner visste jag inte om jag behövde spy eller skita... Iaf så ska jag inte gå in på några detaljer, men jag klarade inte ens av att göra mitt behov klart för jag yrade och kallsvettades så fruktansvärt att jag var tvungen att ta av mig på överkroppen och lägga mig ner på golvet.... där låg jag i 20 minuter i världens frossa och trodde aldrig jag skulle ta mig upp. Men när jag väl kom upp på benen så sa jag hejdå och gick hem. Jag sov i typ 2 timmar och när jag vaknade var helvetet över! Allt var som vanligt... Jävligt skumt alltså!! Det var ju dock tur att det gick över för sen på kvällen så kunde jag ju följa med och titta när Martin och Lotta gick på balen. Åh, ni var så vackra! Oj så vackra ni var!!=) Dom vackraste på röda mattan utan tvivel!
På onsdag lurade Nisse iväg oss på party i Piteå efter att vi suttit på våran balkong i några timmar och surrat och druckit nån cider i det underbara vädret. Och när vi väl kom till Piteå så bara poff var han borta! Det var typ det lejdaste, värsta på... och sen alla: vart tog Nisse vägen?? Nä då åkte han hem med sofie utan att säga nåt.... ;P
Jag hade då kul iaf. Vi gick ut på pentryt och jag dansade mig svettig, känns som evigheter sen! Det var ju dock väldigt lite folk ute men man har ju inte roligare än vad man gör det till =) Sen då dom stängde tröck jag ett skrovmål, fatta fett! Kommer inte ens ihåg när jag åt så mycket sist!
På torsdag åkte vi in till piteå igen för att se Martin ta studenten. Vilket väder det var! Jag lyckades bränna mig också så att jag är röd som en kräfta på ryggen, mindre bra! Jag vill också vara ung, jag vill ta studenten igen. Vad roligt det var!
Sen kom hans familj upp till oss på student fika, och turid hade gjort en väldigt smarrig smörgåstårta! Mmmmums!
Fredag åkte vi till Johans stuga och firade hans morfar. Världens gulligaste morfar!;) Vi åt grillat och spelade kort hela kvällen! Sen vart det lite jobb på tomten under lördagen. På kvällen bjöd vi Hanna och Krister på middag. Det vart älgstek med honungrostade rotfrukter, och det var väldigt gott kan jag tala om! Sen gjorde johan smaksatt kesella med bär till. Sen följde vi dom på fest mitt i skogen i ingenstans. Där var de folkat och dunka dunka musik... hade grymt trevligt!=)
Sen igår skjussa jag Johan till Boden så åkte han till Kiruna för en arbetsvecka innan det blir midsommar och han kommer hem igen. Jag har haft det så mysigt/trevligt och roligt veckan som var. Alla sommar veckor ska vara så underbara tycker jag! Nu vart ju det här väldigt långt och kort sammanfattat. Men så blir det när återigen denna sida vägrar fungera när jag ska uppdatera. Nu har dom visst flyttat på bloggen så det var därför... hoppas den ändringen blir bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0