Städdagen från h-vetet...

Alla som har varit hos oss och någon gång råkat kika in i vårat datarum måste förstå vilken tung dag jag har haft idag, när jag nu skriver att jag har städat det. RENT, man ser golvet!! Jag har burit ner allt bråte till vårat förråd. Plockat i flera timmar all skit, och skrubbat det skinande rent. Detta rum har under ett halvår fungerat just som förråd. Allt man inte vill ska ligga framme, allt som är i vägen, allt man inte vet vart man ska stoppa har hamnat där. Vilket har resulterat i en liten, eller ganska stor soptipp. Man har bara öppnat dörren, blundat och kastat in prylen och sen stängt den fort som fan för att slippa se allt! Har t.o.m gått så långt att jag föredragit att sitta vid den bärbara så man slipper gå in överhuvudtaget, och ångesten har alltid blivit enorm då man tänkt ta itu med det hela... Men NU, är det gjort. Och det känns så jävla skönt och bra! Jag känner mig rent duktig. Och imorgon kommer Stig och Turid med sängen så nu blir det kalas bra!

Har även hunnit förbi Johanna en sväng på kvällen som fyller år idag, grattis åter igen!=) Det var länge sen man var där... *skäms på mig* Grymt trevligt! Jag måste bara skriva att hon bjöd på polly "kladdkaka" typ... För det var GRYMT gott - ja, det var Johanna!=) Har jag aldrig smakat förut, och jag älskar ju polly!! Det är nog det godaste godiset som finns! Måste fråga om receptet! Kanske jag kan lägga ut det här så att ni andra också kan ta del av denna smakupplevelse! Om jag får det förstås =)

Joo, var med Frank (jonas katt) till veterinären imorse. Han fick ett till krampanfall när vi satt i bilen och just skulle åka. Den här gången satt han ju i travel bagen, och dom är ju inte alls stora. Jag fick panik, jag trodde han skulle dö!! Jag visste inte vad vi skulle göra, och Jonas blev tvungen att skrika åt mig "men köööööööör då", och jag gasen i botten tills vi var framme. Det hela var redan över där, och vi fick vänta ganska länge innan vi fick komma in... Då var han kry igen och som vilken annan katt som helst, fast mysigare naturligtvis! Detta är verkligen den mest underbara katt!! Veterinären sa det till oss att han är väldigt kry och fin, inga tecken alls på att han mår dåligt. Synen var bra och allt... När han satt där på hennes bord var han mest sugen på att leka med henne... Sött! Men anfallen då? Jo, det är epilepsi. Han fick medicin som han ska ta varje dag. Jag passade på att fråga vad man ska göra om det händer igen. Hon sa att det finns inget man kan göra. Det ser jätte hemskt ut men man kan inte göra något. Om han ligger på höjder då det händer ska man lägga ner honom på golvet så att han inte ramlar ner och gör sig illa... Jag tycker verkligen det är så konstigt. Tänker mig att man skulle bli helt tagen efteråt, kanske rentav som djur aggresiv. Men han är så snäll och är helt normal snabbt efteråt... Jag hoppas att det ska gå bra och att han inte blir dålig av medicineringen... Vi får se hur det går. Kan bara tiden utvisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0