Sjukling

Imorse vaknade jag och allt kändes som vanligt. Men efter en stund blev jag fruktansvärt yr och kallsvettig. Sen började jag frysa och febern var ett faktum.
Det kändes som jag låg någonstanns kring 40 och svajade... Men när jag kollade hade jag "bara" 38,1. Fattar ni att jag blir totalt utslagen så fort min temp stiger över 38...
Försökte kurera mig på soffan medans lillan sov och Johan och flickorna var på familjecentralen.
Där vid halv tolv tänkte jag att jag skulle ta och göra oss någon lunch så det var klart när dom kom hem. Men he gick it, Johan fick ta över för allt blev snurrigt och svettigt igen... kunde då inte stå upp utan var tvungen att lägga mig ner. 
Idag skulle jag få en tid för att kolla upp en knöl som jag haft flera veckor i armhålan. Och när hon ringde från BVC som bokat tiden åt mig och frågade hur vi hade det så sa jag att jag var så yr och febrig så jag fick en gyn+läkartid för att kolla så allt var som det skulle. 
Gyn undersökningen visade inget som såg onormalt ut, förutom att jag nästan slutat blöda och det ska man ju göra ganska många veckor, så jag fick några tabletter som skulle få livmodern att jobba. 
Brösten såg okej ut, ingen mjölkstockning.
Och knölen vet dom inte vad det är. Men man kan visst få förstorade körtlar där när man ammar och i slutet på graviditeter... 
MEN jag hade skyhög sänka som visar på en infektion någonstans i min kropp. Men dom vet inte vart det är... Tycker jag känns ganska läskigt faktiskt... Jag har ont i körteln, jag har ont i magen och jag bara hoppas att pencilinet tar bort vad det nu än är. För jag orkar då inte med några komplikationer.
Jag ska ju vara frisk och få njuta av bäbistiden nu!:)

Kommentarer
Postat av: Sandra ♥trebarnsmamma

Jag fick livmoderinflamation då det legat kvar hinnor efter förlossningen, hög feber och hängig.. hoppas du blir piggare fort! Och tack för idag 💕

Svar: Ja, dom trodde det kunde vara något sånt först, men det såg och kändes tydligen normalt ut... så vi får väl se. Tack själva!!:) Ni får komma snart igen;)
Zara - Mamma till Isabelle och Ronja

2014-03-19 @ 23:39:46
URL: http://shandras.blogg.se
Postat av: Anonym

åh stackars dej! Hoppas allt rätar upp sej! <3

2014-03-21 @ 15:00:05
Postat av: Ellie

Jag fick oxå knölar i armhålorna nu när jag ammade tredje. Bara svullna körtlar och det gav med sig efter nån månad. Hoppas du mår bättre.

Svar: Min knöl är borta nu... Skönt. Vet fortfarande inte vad det var som gjorde mig sjuk, men jag mår då bra igen, så vad den än var är jag glad att det försvann!:)
Zara - Mamma till Isabelle och Ronja

2014-03-22 @ 17:44:37
URL: http://pprcorn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0