Helt färdig!!

Alltså jag är helt färdig. Trött. Orkeslös. Helt SLUT.... 
Vartenda steg som jag tar är jobbigt. Det känns som jag inte har någon cirkulation i blodet. Och jag går runt och flåsar hela tiden. Blir andfådd av ingenting. Min rygg pallar inte mer, det känns som att den ska gå av.
Inatt har jag inte haft någon bra natt dessutom. Vi flyttade oss till soffan till slut, när jag ändå inte kunde ligga ner i sängen, och det är konstigt det där. Hur kan man somna då i soffan?! Det är som att min kropp känner av "nu går hon och lägger sig, då sätter vi igång med lite halsbränna och kräkattacker...." typ! 
Å sen det här med humöret. Klart man får kort stubin när precis allt känns jobbigt.
Igår var jag då tvungen att säga till Johan att förlåt mig, jag är inte mig själv just nu.
Jag mår inte så bra, jag har kort stubin och allt du gör är fel, även om det är rätt. Det är inte DU, det är JAG. Jag vet inte vad det är med mig...
Så när vi skulle lägga flickorna var Ronjas eltandborste spårlöst försvunnen, och jag hann skälla ut Johan med att han är typ blind innan jag faktiskt insåg att den ÄR borta. Hur kan en sån försvinna?! Har letat i hela huset utan resultat... jaja, skit i den. Men sen var även den nya boken som inhandlades idag borta, kände bara att nej, nu får det då vara... Ibland behövs det inte mycket för att man ska go nuts. 
Ber för en god natts sömn, och bättre humör imorgon!

Kommentarer
Postat av: Michelle

Åh jag kommer ihåg de där, jag hade verkligen inte heller någon mysig graviditet och speciellt inte på slutet så det var varmt och hela jag svulla upp, allt gjorde bara ont, gjorde rent ont av att ligga och inte kunde jag vända mig själv i sängen. Du får helt enkelt intala dig att det snart är över och så värt det Zara, kämpa nu in i de sista! :)

Svar: Tack för dom orden Michelle!:) det behövs att höras ibland. Klart det är värt det, det är bara riktigt, riktigt tungt just nu och jag vill att denna långa väntan ska få vara över... har inte alls mått så här när jag väntade flickorna så det är något helt nytt! Helt plötsligt får man förståelse för de gravida som faktiskt inte har haft det så lätt som jag (tack och lov) tidigare faktiskt har haft. Inser man nu;)
Zara - Mamma till Isabelle och Ronja

2014-03-07 @ 22:15:25
URL: http://michellekatarina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0