Det här med cykelhjälm

Nu är vi tillbaka efter ett härligt dygn hos familjen Larsjos i Rosvik.
 Det har varit mycket rännande under semestern. Nu kanske det blir några lugna dagar hemmavid. 
 
Jag tänkte ta itu med ämnet cykelhjälm.
Använder ni hjälm?
Det finns ju ingenting på jorden som får en att känna sig så töntig och osexig som en cykelhjälm...
Hallå?!
 

Jag fick min hjälm i födelsedagspresent förra året, och jag har *harkel harkel* aldrig använt den. 
Idag fick den invigas för att min dotter ständigt påpekar att man inte får cykla utan hjälm, och att jag alltid glömmer den. Det funkar väl inte i längden att jag säger så?
Det är ju inte okej att glömma nåt som man måste ha. Så när hon påpekade det idag, igen, så var det bara att ta på den.
Jag hoppades innerligt att ingen skulle se mig på vägen!
 
Men man kanske växer in i den? Så att man lixom inte märker längre att man har den på sig?
För det andra så känns det ju som att ha ett strypkoppel på sig...

Kommentarer
Postat av: Martin

Det är nog bara yngre människor (15-20) som faktiskt tycker det är töntigt. Jag tror de flesta lite äldre faktiskt ser det som en bra grej, även om det kanske inte är snyggt. Dom inser nog hur vettig du är och hur dum dom är ;)

2012-07-14 @ 20:11:23
Postat av: Turid

Håller med föregående talare. Lätt att glömma men efter ett tag är det som med bilbältet, man sätter på sig det utan att reflektera över att man gjort det.
'det blir en självklar vana :)

2012-07-15 @ 11:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0