Det där med dosering...

Vi fick komma hem igen inatt.
Bella har fått nåt virus, men det var varken ögon eller öroninflammation, så vi fick åka hem med rådet att ge henne 125mg suppar. Hon fick en när vi kom in och febern gick ner på en gång, men nog känns det skumt att ge henne en dos som enligt förpackningen är lagom för en 15-24kg baby. Eller ca 3-7 år som det också står...
Jag började fundera om dom gav mig rätt supp, för den såg verkligen gigantisk ut!!
Men enligt personalen på sunderbyn så beräknar dom 20mg/kg.
Det är väl inte konstigt att hon inte svarar på febernedsättande om dosen är för låg, men varför i hela fridens namn står det då så på förpackningarna? Enligt den får man bara ge henne 60mg.
Hon är inte så pigg idag heller. Har knappt ätit eller druckit nåt! Men man vet ju själv hur man är när man är sjuk. Hoppas det snart blir bättre, jag börjar vara trött. Inte är man någon superkvinna inte!


Kommentarer
Postat av: Micha

Du har blivit utmanad i min blogg :)

http://busungeeh.blogg.se/2010/march/bekannelser.html

2010-03-01 @ 11:31:49
URL: http://busungeeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0