Nu ni...

Lillan växer så det knakar! 4880g och 57 lång! Hur hinner man växa 8 cm på 7 veckor? Att hon inte har världens växtvärk är ju bara ett under känns det som!? Våran dotter är världens snällaste. Hon äter och sover som hon ska och mår riktigt bra! Hon jollrar och skrattar. Gråter nästan aldrig. Bara när hon är hungrig eller ska bajsa (hon har problem med avföringen som är hård som cement!). Nu fick vi rådet att prova sempers bifidus ersättning istället så jag har varit på jakt efter den sen vi kom från BVC. Fanns inte på ICA, konsum skulle se om dom kunde ta hem... Apoteket hade en förpackning som någon hade beställt för ett tag sen men inte hämtat ut. Jag fick köpa den. Tur det, så nu ska vi prova och hoppas det blir bättre. Dom sa att hon måste bajsa varje dag, och här hemma händer ju kalaset bara två gånger i veckan... Jag tycker så synd om henne när hon tar i så tårarna sprutar.
Pratade med en tjej som fick barn en vecka efter oss. Hon hade tid efter oss på BVC. Hennes kille vaknar flera gånger varje natt så hon sa att hon är säkert uppe 3-4 gånger. Sen Isabelle var ca 2 veckor gammal har hon sovit nätterna igenom 6-8 timmar oavbrutet, och det tackar jag gudarna för! Vilken tur man har haft! Men man förstår det nog inte först man hör om sånt här...
Nej, nog svamlat för stunden. Nu står dammsugaren här och blänger på mig. Den börjar visst vara hungrig...

Kommentarer
Postat av: Ida

Tackar! Vi var också på BVC igår, våran väger 4870g och är 57cm!! haha :) Hur mycket yngre är det Isabelle är? Gud vad jobbigt att hon blivit sjuk, jag gruvar massor till då Vilda ska bli det.. tänker bara hur orolig man kommer vara!

2009-09-11 @ 13:53:21
URL: http://elfvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0