Byns arrangemang

Inget särskillt hände på byn. Affärerna hade öppet till åtta. Såg däremot inte direkt några kanonpriser på nåt, förutom lösgodis 3.50/hg. Och vet ni. Jag köpte inget, fan vad duktig jag är som lyckades hålla mig!=) Köpte frukt istället. Och i måndags slängde jag taco chips, ost dip, mormors saft, maränger, glass strutar, och digestivekex som vi hade hemma för att jag bara frossar när jag vet att det finns, och jag kan inte hålla mig!! Jag kan vara så duktig hela dagarna och sen på kvällarna tappar jag kontrollen... jag vet inte om någon har märkt min lilla viktuppgång förutom jag. Men för typ fem veckor sen vägde jag 52. I måndags ställde jag mig på vågen, och då höll jag på att trilla av den! Jag vägde 56.7. På fem veckor 4.7 kg, det är sjukt. Så då bestämde jag mig att det här går inte längre. Efter det har jag gått på morgonen. Ätit frukost, lunch, mellanmål, middag och frukt på kvällen varenda dag. Och vet ni. På fyra dagar har jag gått ner nästan 2kg bara på att leva sunt. Hur sjukt är inte det?! Och alltså jag äter ju normal mat, inge bantningskur eller nåt! Det finns inget att knapra på om kvällarna förutom frukt och jag mår så mycket bättre av att vara ute och gå så det var det bästa jag har gjort på mycket länge! Och om jag ska vara ärlig tror jag att den största boven i dramat var mormors saft, för det är nästan bara socker i den, och jag har druckit kanske närmare 1lit om dagen... Kanske bara är vätska som försvunnit från mig!;)
Så ut med det onda och in med nytt fräscht!!
Hittade för övrigt en fin klänning på mim. Jag vill ha den på Kurt´s 50 års fest och kanske jul och nyår. En party blåsa. Men jag har ju som köp stopp resten av året för att jag har handlat så mycket kläder. Nu är det ju dock inte så länge kvar av året. Har iaf försökt flirta in mig hos Johan så vi får väl se hur det går;)

Kommentarer
Postat av: lotta

Men får inte ni åxå en liten julklapp bestående av ett 200krs presentkort på köpmannaföreningen? Du kan ju köpa klänningen, och tänka att den kostar 200kr mindre.

2008-11-28 @ 14:14:29
URL: http://lottabakar.blogg.se/
Postat av: Zara

Hööh. Vi har aldrig fått nåt presentkort eller julklapp från kommunen under alla de år jag har jobbat på fluxen. När Johan sa till mig att dom får av kommunen så trodde jag seriöst att det var ett stort skämt! Förstår inte att dom gör skillnad på vården och kökspersonal?! Men tragiskt är det iaf…

2008-11-28 @ 16:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0