Fotboll och Zara är världens sämsta målvakt!

Jaaa, det kan man då verkligen påstå! Sofie drog ihop ett gäng för att spela fotboll och när vi väl kom till konstgräsplan så var mojje där (kusin marcus) och hans vänner och dom ville också vara med så vi blev ändå 13 stycken, inte illa! Och alla sex syskonen var med =) Då vi delat in oss i lag och spelat en stund och Zara sprungit så svetten rann så kom jag på den briljanta idéen att ställa mig i mål, mest för att vila. Den idéen var verkligen inte bra... jag fick nämligen skott på mig!! Och jag är typ boll rädd när någon kommer i full vart och drar på ett skott.... Iaf, det roliga var att Sofie frågade "ska du hänga med och spela fotboll"... och jag sa direkt "jaaaaaaaaa!! oooom du inte blir så där seriös och säger att alla suger och kommenterar spel hit och dit" (det brukar vara en dålig ovana hos henne även när vi ser på små pojkars matcher - okej 13 åringar - väldigt unga iaf ;P) Iaf, det första hon gör att komma springandes mot mig med typ dom här orden "MEEEEN VAAAAAAAA GÖR DU, du är typ sääääääääämst" hahaaaa.... okej, jag var verkligen sämst, men hon kunde inte hålla sig! Ens på skoj - skärpning sötis!;)
Det var då värsta tränings passet och det var ju bra så man får känna sig lite nyttig och kanske somna i tid ikväll.... Samma tid nästa vecka? =)

Måste bara skriva att jag varit i Kiruna i helgen och hälsat på Johan. Han har visat mig runt på hans arbetsplats där han jobbar som mekaniker åt LMR, fast på LKAB... Och vi har följt med på en sån där guidad tur i gruvan, fast bara på 500 meters djup. Vi fick åka buss ner, och det är ju helt sjukt sanslöst vad stort stället är!! Han har berättat att det är typ 30 mil väg där nere, och visst har jag trott han, men den är ju för fan en dubbelfilsväg med riktiga trafik regler och hela skitet där nere! Det är helt sjukt hur många som jobbar där och att den där gruvan får sverige att stå på fötter!! Jag hade aldrig kunnat ana vilken vinst gruvan går med, och jag kommer inte ihåg exakt vad det var men om jag inte kommer ihåg helt fel så var det 6 miljarder i VINST förra året och i år har det visst gått ännu bättre... Man fick föra om sprickorna som närmar sig staden också och det är ju allvarligare än jag kunnat föreställa mig! Johan tog mig upp så man kunde se över kiruna och då såg man hur det rasat in sprickor som fått vägar till gruvan att rasa sönder så dom varit tvugna att byyga en ny, och gruvan är ju nära samhället!! Innan 2012 måste dom flyttat de närmsta husen (väldigt många), kyrkan och stadshuset, och det är ju bara 4 år! Dom har inte ens fått nåt beslut om att börja flytta husen ännu... Stabilt.
Sen fick vi gå med guide på ishotellet också, fast isproduktionen eftersom att inget hotell står uppe nu. Det är också så sjukt mycket större än man kunnat föreställa! 240 sängplatser hade dom förra året och det är typ fullbokat där! Allt är verkligen i is... helt sjukt. Fatta att man kommer på en sån ide! Men då är han ju också ganska rik idag... det är coolt också, för ishotellet är privatägt med en delägare... Nåja, nog om Kiruna nu... Men dom två grejerna måste man nästan gå och kolla in om man är där en längre tid! *heta tips*
Vi åt romantisk middag ute, och gick på bio också. Det var verkligen länge sen vi gjorde något sånt, åh jag har verkligen saknat det. Det är så himla mysigt!=)
Jag är dock lite besviken på filmen vi såg - Narnia! Den första var så sjukt sjukt bra tycker jag att jag gått och längtat efter denna film ända sen jag hörde att det skulle komma en tvåa. Men den höll inte alls måttet. Alltså den gick ju att se. Men den liknade mest bara andra filmer och man väntade hela tiden på att en vis karaktär (utan att avslöja vad som händer) ska dyka upp och rätta till alltihop, åsså bara slutar den... helt sämst! Nåja... Jag tycker inte om dåliga slut, men den gick att se... +++ en svag trea från mig.
Tack min älskade för en underbar helg tillsammans!=)
Och ni andra för en god match!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0