Den första veckan

Snart har en hel vecka gått sen Ronja kom till oss. Tiden går verkligen sjukt fort! Imorgon blir tösen en hel vecka, och jag har inte ens hunnit blinka...

Tänkte skriva lite om vad som händer hos oss. Dålig uppdatering har det varit!
I måndags kväll kom vi hem från BB. Eller hem och hem... Vi åkte till Vidsel flickorna och jag, medans Johan åkte till huset. Eftersom han har dragit igång världens renoveringsprojekt, vid kanske vad jag skulle kalla inte den mest lämpliga tidpunkten, så är vi faktiskt hemlösa just nu.

Så här ser det ut hos oss just nu... Men fint blir det när det är klart!

Så han jobbar på på dagarna och kommer hem till oss på kvällarna, stackar´n! Tur vi är omgivna av så underbara människor som ställer upp för oss, och hans familj som låter oss komma och bo här och tar hand om oss så fint!:)

Första mötet Bella - Ronja var inte riktigt så lyckat, inte om man frågar Bella. Hon tyckte nog inte om den där lilla skrikiga bäbisen som promt skulle ligga i mammas famn! Hon knogar att slita av henne filt, mössa och sockar - allt hon kommer åt.
Hon rynkade hon ihop ögonbrynen i en väldigt missnöjd min som visade att detta det gillar jag inte. Så skulle hon upp i mammas famn så fort Ronja låg där. Men vi har försökt att inte gulla så mycket med Ronja (men nog är det svårt måste jag säga, hehe!) utan lägga uppmärksamheten på Bella när hon är vaken, och hon är från och till riktigt go med henne. Kommer fram och ger henne pussar och vill stryka på henne. Men man får se upp:)


Ronja är så snäll. Hon sover, äter och skiter. Vi har knappt hört henne skrika. Men när hon hunnit bli hungrig så har vi fått höra att även hon har röstresurser ;)
Dom är väldigt lika varandra Isabelle och Ronja. Gå in på Lotta´s blogg får ni se några bilder på dom båda två. 

Ni får mer bilder när vi har kommit oss in i huset och jag kan föra över till min dator :) 
Nu ska jag gå och vara social med barna. Tjing!


Kommentarer
Postat av: Malin

ÅÅh hojja söt troll!!

2010-10-02 @ 15:54:25
URL: http://marilynjacob.blogg.se/
Postat av: Caroline

Grattis till lillflickan, såg att hon föddes samma dag som Loke fyllde 1 år. Hoppas att allt gick bra.

2010-10-02 @ 22:08:32
URL: http://emmasandracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0