Tandläkarbesök

Idag hade man den där ångestfyllda tiden hos tandläkaren igen. Är ni precis som jag jättebra på att sköta tandhygienen en vecka innan och en vecka efter besöket där? För att sen totalt glömma bort de där med tandtråd och borsta dom när tid finns?! Nu borstar ju jag tänderna minst två gånger per dag och kan inte äta mat om tänderna känns smutsiga. Det är nån sån där fix grej jag har... Men är jag mycket trött på kvällen kan det hända att huvudet når kudden utan att tandborsten ens varit i närheten av fejjan. Och det där med tandtråd ska vi inte ens tala om! Vem fan kommer ihåg att det finns nåt som heter tandtråd såvida det inte har fastnat nåt mellan tänderna? Jag var riktigt nervös då jag såg en skyhög räkning i tankarna på vägen dit. Jag har ju haft några småhål de senaste åren... Men det gick riktigt bra!! Behövde bara skrapa tandsten och det var inte lite hon tog bort ska jag tala om, så nu känns det som man har en ny käft och här sitter jag med tandtråden i högsta hugg redo att använda innan det blir sängen! Dock lyckades dom lura på mig en sån där försäkring som jag räknade ut lite snabbt i huvudet att man inte tjänar nåt på om man inte lagar minst två hål under 3 år, och det har jag då verkligen inga planer på att göra så jag funderar på att säga upp den... Ska tänka över detta ett tag.

Kommentarer
Postat av: Marie

Håller med om Avatar, den var rätt otrolig:) TAck förresten,jag gillar att ta kort men har dålig kamera så det bir det det bli;)

2010-01-12 @ 08:18:54
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0