Arbetslös?!

Dagen började så bra. Vi skrev på papprena om huset på banken med mäklaren. Senast 1 juli är huset vårat, men hon trodde och hoppades på mitten av juni. Nu är det klart svart på vitt, det känns så jäkla bra!! Imorgon ska vi lösa handpenningen också och få det bortgjort. Tänk kära vänner, vi är husägare. Vi ska faktiskt flytta in i ett hus!!:) När jag sen kom på jobbet får jag veta att jag kanske kommer bli varslad på grund av arbetsbrist. Fy satan vad det suger?! Ska jag bli arbetslös nu? Usssh, det förstörde min dag kan jag lugnt tala om!!:( jag hoppas att någon nappar på förtidspension så jag får ha mitt jobb kvar. Det var verkligen det sista jag kunde tänka mig skulle hända nu!!:/

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns inget som heter förtidspension idag...det töjs och ruckas och ändras på alla regler så snart vet man varken ut eller in...idag finns ingen gräns för hur länge man ska eller inte ska arbeta...utan idag arbetar man så länge man vill kan och orkar...smart va...vi står snart inför en ny sorts ättestupa där människor får slåss för sitt levebröd och där man tvingas gå och klättra över lik för att överleva..jag är inte längre stolt över att vara svensk...förr var jag det men inte längre..jag förstår inte vitsen med att leva som kräftorna gör..ett steg fram och flera steg bak...det känns liksom inte att utvecklingen går åt rätt håll då!

2010-04-21 @ 09:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0