Första babysimmet.

Då var vi hemma från första babysimmet. Hemma hos oss innan vi gick gjorde jag det mycket klart för Johan att han fick ta hand om våran dotter den första gången av följande skäl (vi badade naturligtvis båda två med henne)

* jag har kroppsnojja eftersom att jag inte riktigt ser ut som jag vill efter att ha fött min dotter än, och det är första mötet med andra i naken miljö. Att ta hand om min bäbis och klä av och på och byta blöja och trösta i omklädningsrummet samtidigt som man försöker skyla sig med en handduk är nog ingen vidare kombination...

* jag har ingen aning om i vilken ordning man ska göra allt. Ska jag klä av henne först eller ska jag vänta tills jag spolat av mig? Finns det nåt skötbord man kan lägga henne på eller måste man ha henne på golvet/någon bänk? Tänk om det är fullt och man måste vänta på sin tur och blir jätte sen? Det är nog bra att vara tidig! Eller nej, kanske sent ändå så att man kan iakta de andra och sen bestämma sig för vilket som såg ut att funka bäst...

* när min dotter gråter i offentlig miljö får jag fullständig panik, eftersom dom gånger det har hänt så har man fått väldiga stirr-blickar av människor som tror att man misshandlar henne för att få uppmärksamhet? (shhh, shhh, såja.. är ord som i kombination med lite vaggande funkar väldigt bra hemma - men ute bland folk har det rakt motsatt effekt typiskt nog)

* att sätta ner henne i bassängen första gången känns väldigt skrämmande. Tänk om jag gör fel och alla stirrar på mig? Om jag nyser och samtidigt råkar dränka henne? Om hon faktiskt inte alls tycker om det och blir hysterisk?

Vi sa tillvarandra att det var ju dumt att det inte är gemensamt omklädningsrum så att man kan hjälpas åt. Medans den ena duschar så tar den andre henne osv. Sen gick de ungefär 10 sekunder så ångrade Johan sig. Så gick de ungefär 10 minuter när jag fortfarande tänkte att det var världens smartaste idé! Sen kom jag också på mig själv... ;) Kaaaanske inte ändåå... hehe

Mycket att fundera över samtidigt som man seriöst står och undrar vilken bikini man ska ta och undrar om alla andra kommer i baddräkt?!

Så här känns det då efteråt.

* inte fan behöver man ha kroppsnojja när man är omgiven av enbart andra kvinnor som nyss fött barn?! Kändes väldigt töntigt att jag ens tänkte på det innan...?

* dom få mammor som tog ansvaret över barnet iaktog jag ju som en hök - ber om ursäkt om någon tror att jag var pervers och stirrade ut er, så var alltså inte läget. Men nu kommer jag ju vara kung på det här när det blir min tur eftersom att jag såg vad som funkade bra, och vilket som såg väldigt krångligt ut.

* barn som gråter är en del av miljön bland barnfamiljer. 10 ungar kan ju inte vara nöjda samtidigt, eller? Så det var ju att oroa sig helt i onödan det med!

* min dotter är typ bäst på att simma! Funderar redan på att anmäla henne till OS nästa gång det är dags (när är det dags?), hon älskade detta så nu ser vi fram emot nästa gång!=)



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Haha jag kände precis likadant:) Men allt kändes mycket bättre när man var där.



Theo somnade så fort vi gick därifrån och sov i nästan tre timmar. Det händer aldrig annars. Han brukar sova i typ en halv timme.:P

2009-09-13 @ 16:52:22
URL: http://alexxandrabrannmark.blogg.se/
Postat av: sandra

filip sov också som en stock när vi hade babysimmat! mycke nya intryck för dom små liven=)

2009-09-13 @ 22:10:04
URL: http://filipsmammas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha, ja tänk vad man kan oroa sig för en massa saker. :-)



Melvin sov också som en stock efter vi varit på babysim. Det är nog väldigt jobbigt för dom små liven. Freja går vi ju inte babysim med, men hon sover väldigt gott efter att ha badat hemma i badkaret med storebror. :-)



Ha det gott!

2009-09-14 @ 00:01:22
URL: http://www.omalltolitetill.blgospot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0