Vänner över internet.

Har ni någon gång börjat prata med en okänd människa på internet som fått er att skratta på en gång? Kan man finna vänner på internet, och hur träffas man? Vilken sida är så pass bra och vuxen att man inte drar till sig skumma människor och drägg, eller karlar som är ute efter en flirt eller kanske ännu mer? Jag pratar aldrig med folk om jag inte alldeles säkert vet vem det är. Ibland lägger någon till en på msn, och skriver nån rad. Då brukar jag kolla om jag känner till personen, och gör jag inte det så blockerar jag. Men idag satt jag på betapet och där kan man ju skriva medans man spelar. Brukar aldrig göra det heller, och nån gång får man igång en diskussion som handlar om spelets regler men inte mer än så. Iaf, så spelade jag mot en kille från stockholm. Vi började prata och jag hade verkligen jätteroligt! Jag skrattade åt hans kommentarer om norrlänningar, och gav några syrliga om stockholmare. Han bodde i haninge, som jag bott i några dagar också i ungdomens dagar. Vi pratade så mycket att vi bestämde oss för att köra en match till, så vi kunde fortsätta surra. Där i slutet försökte jag ge han lite peptalk för då hade han berättat att hans kärlek lämnat honom för en månad sen på grund av avståndet dom emellan, och det jobbigaste var att dom fortfarande älskar varandra. Sen mitt i en mening så lämnade han spelrummet. Och det kändes? Tomt ? Det kändes så lätt att skriva bara. Sa inte ens hejdå... Så kan man bli vänner över internet? Eller pratar man så, utan att ge varandra en sida att finna den andra på ens, och sen bara fortsätter som vanligt? Jag vill ha en internetkompis! Men ingen skummis tack!

Kommentarer
Postat av: Linus E

Jag har flera vänner över internet som jag även träffat några av dom. En för några år sedan blev jag ihop med efter att ha träffat några gånger. Några andra har jag träffat via spelandet och sedan sagt att vi borde ses. Några av dom har rent av kommit upp fler ggr.



Om man kan träffa vänner över internet.. Klart man kan men man behöver kanske inte träffa dom alla i verkligheten. Man kan hålla endel i mystiken via internet så att man kanske inte blir besviken.

2009-03-22 @ 19:27:49
URL: http://www.mixxarna.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0