Vårat nya nyttiga liv.

Startar idag. Jag och Johan pratade om att börja leva ett lite sundare liv. Mina kilon ska ju faktiskt snart börja arbetas bort, och Johan har några han vill bli av med också. Så vi ska sporra varandra bestämde vi oss för. Mycket lättare när man är två! Det vi kom överens om var: nyttigare mat, dra ner på sötsaker som godis, fika, snacks och dylikt, småätandet framför tv:n. En fridag har vi i veckan, för nån gång måste man faktiskt få unna sig. Om vi blir bjudna på fika tex till kaffe är det upp till oss var och en att avgöra om man vill stoppa i sig det, men vi vill inte sätta det som ett krav att man ska tacka nej. Det känns ibland till och med ofint att göra det. Det svåraste för mig kommer vara att inte få mitt godis... Eller att bara få glass en dag i veckan. Förstår inte riktigt vad jag gett mig in på nu! För helt seriöst så i min mun slinker det ner nåt sånt varenda dag tror jag. Kanske inte i så stora mängder, men nåt sött varje dag. (rädd att utveckla diabetes, helt seriöst) Varför ångrar man sig alltid precis efter man kommit överens med någon om nåt sån´t här?!;P Nu ska jag bara hålla mig från att hälsa på varenda kotte man känner i hopp om att bli bjuden på fika, hahaaa...! Så om ni läser detta så vet ni att ni inte ens ska erbjuda det. Okej? Midsommar kan bli svår... Ska man ta fridagen på fredag, eller lördag? *hmm* får fundera på detta...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår ditt tänk osv, men ska du inte unna dig själv vad du vill dom här sista veckorna av graviditeten? Sen kommer det ju säkert att bli rätt hårdträning och nyttigt för att bli av med överflödshullet?

2009-06-15 @ 15:29:43
Postat av: Lotta

Du får käka en massa jordgubbar ehla midsommar, och inget annat! =P Du älskar ju jordgubbar!

2009-06-15 @ 21:52:18
URL: http://gretaturbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0