Hela veckan i ett inlägg...

Ja, kära vänner. Jag borde ha all tid i världen över till att blogga eftersom att jag är ensam hemma!;P Det trodde jag faktiskt att jag skulle ha också. Men om sanningen ska fram så har jag inte haft en sekund över känns det som. Jag har nog aldrig haft så här fullt upp och dagarna dom har bara rusat förbi utan att jag hunnit blinka. Men det är skönt. Nu har ju Johan redan hunnit vara borta en vecka, och klart jag saknar honom, som tusan!! Kom hem nu darling! Men ju fortare tiden går desto bättre. Och fyller man den så brukar det ju inte vara några problem... Skulle man ta och sammanfatta veckan då?
I måndags jobbade jag, och sen var jag på MVC. Gick på MIM och shoppade lite kläder, som jag sen stod här hemma och prövade ett x antal gånger för att jag hade beslutsångest. Var över till Sofie och Nisse som höll på med flyttstädning och hjälpte dom litegrann att torka rent. Inte så länge dock... 
I tisdags jobbade jag. Sen hämtade jag paket som kommit till mig. Lite sommarkläder, mycket nöjd!=) Sen fick jag besök av Sofie. Sen på kvällen kom Turid, Stig och Lotta förbi mig. Då dom for var jag väldigt trött så då blev det sängen nästan omgående.

I onsdags jobbade jag, sen kom Jonas & Zandra förbi med deras barn. Var jätte länge sen jag såg dom sist så det var en väldigt trevlig överaskning! När dom hade farit så käka ja middag och sen gick jag till Sofie och Nisse för att spela kubb, dock hann vi inte börja något parti innan Josefs fotbollsmatch startade som jag lovade att komma och titta på. Så vi gick och såg den tillsammans. Dom vann med 2-1, grattis grabbar!=)
I torsdags var jag ledig. Då blev det en heldag med svärmor och svägerskan. Dom kom kring 12 tror jag? Vi gick på mim, och jag lämnade tillbaka en klänning medans lotta kollade på kläder. Sen gick vi hem till mig och spelade en omgång i "the game of life" (det var ett klipp lotta!! hon köpte det för 99 när ord.pris var 599), det var ett riktigt bra spel. Tips till alla som vill fylla på spelhyllan hemma! Sen for vi till Pite och åt middag, samt snabbshoppade lite innan det var dags att gå på bio. Såg "the proposal", och jag kan säga att det var sjukt länge sen jag skrattade så mycket till en film!! Den var riktigt rolig. En ritkig "Zara-humor-film" från början till slut. Jag skrattade så tårarna sprutade...=)
Då bion var slut hälsade vi på Hanna och Christer. Jag fick mina ögonbryn plockade också, och det var inte dumt! Nu ser de fräscha och snygga ut igen=) Det blev ju en ganska sen kväll så då vi var hemma var det sängen direkt som gällde.
I fredags jobbade jag och då jag slutade så köpte jag grädde till jordgubbar *mums* som jag tänkte skulle vara trevligt att bjuda på i solen. Sen hämtade jag Emilie och vi åkte till Lillstrand för att sola lite och där var också Turid. Vi åt våra jordgubbar och spelade 500 på en filt. Sen följde jag emilie på MIM (det är rean som lockar alla, hehe) och efter det gick vi på papas palats och käkade varsin kycklingsallad. Sen följde hon mig hem och vi kollade på en massa foton. Klockan tickade på och vid 22 tiden skjutsa jag hem henne till hennes mor och då jag kom hem var det sängen direkt.
Igår jobbade jag och efter jobbet for jag Emilie och hennes syster till Boden för att se vad Boden Alive hade att erbjuda. Inte så mycket tyckte jag som inte kan åka karuseller ens en gång... Jag älskar karuseller fast jag är "gammal" ;) Men vi gick runt och tittade i stånden, köpte lite godis. Hann en sväng på Åhlens, och dagoberts för att avsluta allt på godisbaren. Köpte en godispåse som jag fortfarande inte rört. Tänkte hålla mig tills imorgon, då ska vi på bio igen jag Turid och Lotta (Jag är för övrigt väldigt nöjd över mitt intag denna vecka av sötsaker. Det enda onyttiga jag stoppat i mig är två kanelbullar, två rulltårtsbitar, samt grädde till jordgubbarna. Och det är väldigt lite för att vara jag). När jag kom hem ville Sofie jag skulle se film med henne och Salle, så då gjorde jag det. Det blev Horton och jag är grymt besviken! Trodde den skulle vara som Ice Age. Men det var en riktig "barnfilm", sockersöt och skämten var för smååå barn. Men den gick att se... Då vi hade sett den och jag var hemma hade klockan hunnit bli 23 så då var det marsch i säng!
Idag har jag återigen jobbat och sen har jag och Emilie haft picknick på selholmen. Nu har Jonas precis varit här och hjälpt mig få internet att funka, som denna vecka gjort precis allt som jag inte velat. Har varit så arg på datorn att jag velat kasta den från balkongen. Har inte så bra tålamod... ;P
Så jag har haft ganska fullt upp. Det var min vecka det. Kort sammanfattat.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ordpriset var 549kr, men 50kr hit eller dit =P Hoppas Baksmällan är lite rolig som The Proposal!

2009-06-28 @ 22:14:44
URL: http://gretaturbo.blogg.se/
Postat av: Martin

trevlig läsning som alltid =) Baksmällan är garanterat bättre än proposal, sjukt rolig film =)

2009-06-29 @ 12:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0