Torsdag.

Det gick! Jag klev upp halv åtta imorse för att välkommna lilla Jerry när Sofie kom och lämnade honom för att gå på jobbet. Sov en timme efter luchen vid tolv, men det får man göra. Särskillt när man är "barnvakt" åt små varelser som behöver deras power nap´s (okej, det var nog mest jag som behövde den...)!  Ska det kanske gå imorgon också?
Idag har jag som sagt varit hundvakt. Har städat lägenheten också och frostat av frysen. Den blev väldigt fin och isfri. Och konstigt nog så finns det plats i den?? Hade ingen aning om att halva frysen bestod av is! Vad stor den känns nu...
Kvällen har jag spenderat med att se SATC, endast en säsong kvar nu. Jag vill det ska finnas mer! Jag älskar serien! Har sträcksett fem säsonger under några dagar och inser att det kanske är bra att den tar slut så man får nåt vettigt gjort istället... Borde verkligen ställa mig i köket och baka. Särskillt nu när man vet att folk snart kommer droppa in titt som tätt och vi har slut på fika... Förslag på vad man skulle göra kanske? Jag vill ha nåt riktigt smarrigt men som är enkelt att göra. Inga bullar som behöver jäsa... Helst nå kletigt, eller kladdigt, som inte heter kladdkaka... =)
Men nu ska jag gå och se ett avsnitt till och sen försöka sova så får vi se om jag lyckas vända tillbaka dygnet eller ej.

Kommentarer
Postat av: Marie

Jamen tack:) Jag ska ge dig ett tips på kladd och gott och enkelt;) ugn200 tid: ungefär 20 min kolla kanterna, de ska bli ljust bruna! Blanda 150g smält smör, 3 ägg, 4dl socker, 4dl mjöl, 2tsk vaniljsocker till en kletig smet, bred ut på långpanna med bakplåtspapper på til en rektangel, strö över frysta bär(hallon och blåbär är kalas:) sedan in i ugnen, skär i rutor och frys. Kanongoda och snabba att göra:)

2009-07-16 @ 22:48:00
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag kan alltid hjälpa till med bakningen! Det vet du väl?

2009-07-16 @ 23:08:35
URL: http://gretaturbo.blogg.se/
Postat av: anna

gör kärleksmums :)

2009-07-17 @ 13:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0