Släktträffen

Okej, ska vi börja med den då (såg förresten att vi var på bild i dagens PT). Det var väl sådär att gå på den... Det var mycket äldre folk som var där, och ansikten som man aldrig sett förut. Trevligt tänkte jag först, men det var väldigt stelt. Och dom som inte var stela hade en helt egen fest skild från dom andra? Jag förstod inte riktigt det där? Ett sammansvetsat gäng som hela kvällen satt ute och rökte, och till sist drog fram en gitarr (vart fick dom den ifrån!?) och hade allsång medans en annan del av släkten satt till bords för att iakta den tredje delen dansa på dansgolvet. Innan det blev dans tyckte jag det var ganska tråkigt faktiskt, om man egentligen får säga så (Gud, jag hoppas ingen tar illa upp nu!). Men vi satt längst ner vid ett bord våran och min farbrors familj och jag och Johan var nyktra, medans alla andra hade fått i sig någon pilsner. Jag blir ganska fort otålig och less numer när jag är omgiven av personer som dricker alkohol. Orkar inte berätta samma sak flera gånger och blir jag avbruten mitt i en konversation så blir jag väldigt irriterad, vilket oftast resulterar i att jag tyvärr inte ens orkar börja, då detta är de två vanligaste fenomenen på fester. Men när musiken kom igång och folket mjuknade upp så var det helt okej! De få ungdomar som var på festen lämnade den för att entra arjeplogs krog. Jag och Johan körde bil upp på toppen av Galtispuoda för att kolla utsikten där det sägs att man en klar dag ser hela vägen till Norge i väster och ända till Sarek i norr. Det var faktiskt mäktigt! Hela Arjeplog är omgivet av vatten och berg. Väldigt vackert!




Det finns inga bilder som kan ge rättvisa för den skönhet naturen på denna plats har. Så är ni någonsin i Arjeplog så åk upp! Vilken reklam jag gör nu!=)
Jag ångrar inte att jag for på släktträffen, och det var trevligt att träffa de okända ansikten som jag såg. Många roliga historier berättades också och visst skrattade jag flera gånger under kvällen. Dock den senare delen måste jag väl säga då jag som sagt tyckte det var väldigt stelt innan musiken kom igång. Och får man säga så här? För jag är ingen alkis alls eller så... men man hade nog haft roligare om man inte varit en av de enda två nyktra där!;P

Sen då? I söndas hann jag och Johan mysa och kramas med varandra för första gången på länge känns det som. Nåja, nu var det bara en liten stund då vi kom hem runt två och han började jobba där vid 18 tiden. Han jobbar och jobbar, och gör han inte det så är det alltid någonstans vi måste. Igår var första natten han sov hemma på en hel vecka. Men snart, snart har han också semester! Jag längtar! Kanske låter jag bitter, vill bara klargöra att så är inte fallet. Jag är väldigt stolt över honom som orkar jobba och hålla igång så mycket som han gör. Han har utbildat sig till vakt och har det på sidan om av sin 100% tjänst. Jag vet inte hur länge jag skulle orka det... Nackdelen är ju att vi har haft väldigt lite tid tillsammans, men som sagt så går han ju på semester snart så då blir det ordning och reda!;)

Kommentarer
Postat av: Vinnande laget

Vi tror det är någon som mörkar här. Inte ett ord om kubbmatchen den 13/7, kanske för att det andra laget vann.

/PoC

2009-07-16 @ 15:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0