Återträffen

Ikväll har jag varit på återträff för alla som gick ut 9:an för 10 år sedan. Gissa om man känner sig gammal då man börjar räkna åren!! Jag har haft det så himla trevligt! Det var jättekul att träffa alla från klassen, och de andra klasserna med. Det började med att jag och Jonas åkte upp till sågfors vid halv sju tiden kanske. Då vi kom dit var det typ stendött (15?pers kanske...). Vi hälsade på dom som var där men det var ingen från våran klass så vi bestämde oss för att köra till korsträsk där Tony, Samuel, Jens och David förfestade och spelade kubb. Vi tänkte att vi kunde få dom att åka med oss så det blev nån fart på stället... =) Sagt och gjort. Då vi kom tillbaka var det betydligt mer folk. Vi hälsade på massor av folk vilket tog sin tid och sen blev det stafettkubb och brännboll (jag höll mig dock på sidan av). Ja, och det vanliga, musik och en massa, massa surr.
Nu körde jag nyss Jonas och Jens ner på byn, och de flesta skulle på öltältet så då bar det av hem för min del. Men ganska skönt, jag är lite trött... Nej, men detta var en bra kväll! Jens har flyttat till Piteå, gissa om jag blev glad då jag hörde det! Dock kunde du ju fan sagt det tidigare!;P Och Anna, jag har inte sett Anna på så många år. Hon var min absolut bästa vän i högstadiet. Vi var typ oskiljaktiga! Så jag hade lite svårt att slita mig från henne ikväll. Det fanns så mycket att prata om... Tänk att någon man stått så nära kan bo bara 5 mil bort och ändå har man tappat kontakten totalt efter skolan? Det är ju nästan tragiskt? Vad hände... ? Vi surrade gamla minnen som baggykläder (tänk att vi kände oss så coola med stora byxor och tighta tröjor som slutade vid naveln?! Haha....), och hiphop programmet som vi såg hos Anna på torsdagskvällar kl 23, för att spana in killarna... Det blev en del snack om sånt men vi var ju unga då, och då kretsade väl det mesta runt killar... Sen blev det ju en hel del barnsnack, men det är ju nästan oundvikligt då man är höggravid, så det var man ju beredd på. Många som blev förvånade över att se mig där då den beräknade dagen är idag.
Nej, nu avslutar jag med de få bilder jag fick ihop (man får ragga ihop fler på nån´s pixbox sen...). Jag glömde naturligtvis min kamera hemma! Men jag tog lite med mobilen.
Detta blev kvällens outfit:

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Ooohh.. vad man missat! Hade ju åxå velat träffa Anna juh.. Men gud vad glad jag över vissa andra som man slapp.. ;) Vad kul att du var där och tog bilder å allt! Men kvinna, håll dig hemma nu, du har ju ett barn att föda..

Kraam

2009-07-19 @ 18:39:17
Postat av: sofie

joo. jag kom på det när vi kom fram :)

2009-07-19 @ 23:09:03
URL: http://sofieri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0