Vi växer...

Jajjemen! På 13 dagar har Isabelle vuxit 2,5 cm. Jag säger ju att hon blivit större! Mamma ser sånt...=) Nu är hon tillbaka på sin födelsevikt också 3550g. Så på en vecka hade hon gått upp 90g. Inte illa pinkat!
Inatt höll hon mig vaken heeeeeela natten. Det var inte roligt att heta Zara när väckarklockan ringde imorse och man hade tiden på BVC att passa. Nej nej... Hon skulle ha bröstet hela natten. Från 23 till 05! Då tog Johan över och tröstade henne med nappen (han sa att hon somnade vid 7), som för övrigt varit min bästa vän ikväll, då hon också velat ha bröstet hela tiden. Till slut brast jag ut att hon kan bara inte vara hungrig!! Hon bara spyr, det är ju fullt... Då tog Carina över och rapade henne några gånger och sen prövade vi ge henne nappen som hon först inte alls ville ha! Men sen låg hon nöjd och sög på den hur länge som helst. Så hon ville nog bara ha nåt att suga på. Carina sa att hon trodde hon hade lite ont i magen, och då vi gick igenom vad jag åt i går så kom vi fram till att kålen i maten som jag beställde visst kunde vara boven i dramat! Jaja, det hade jag ingen aning om! Så nu kära läsare får ni allt ta och berätta för mig vad jag mer ska undvika att äta. För detta går man inte frivilligt igenom igen... Man är inte riktigt sig själv efter en sömnlös natt.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hmm...vad kommer jag igåh.



Lök, Kål,, Bönor, Starka kryddor, Citrusfrukter och vindruvor. Det är vad jag absolut var tvungen att undvika vid båda barnen. Det märker man ju själv om man ätit en eller 2 mandariner tex att man blir gasig i magen. Iallafall jag :) Så samma för bebis. Vindruvor kan tydligen ge riktigt ont i magen för liten också.

Lycka till och hoppas det inte blir värre.

2009-08-04 @ 06:46:24
URL: http://maroschka.blogg.se/
Postat av: anna eriksson

här har du en jättebra text om amning.. :) den är lång, så läs den när du har en del tid över.. :)

jag läste den för ett tag sedan, och jag personligen håller med om nästan allt som står i texten :) jag ammade ju Liv i 1 år..

http://beckahbitch.blogg.se/2009/june/amning.html



2009-08-04 @ 09:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0