Födelsedag.

Idag fyllde minstbrorsan min år. Han hade önskat sig en chokladtårta, sommarkaka, och pepparkaksrutor till fika så dagen började med att jag och Sofie gick och handlade ingredienser till baket och allt som behövdes till tacos då det var önskat till middag. Vi har alltså stått större delen av dagen och bakat. Fast jag ska då inte ta åt mig äran. Det blev Sofie som fick baka, medans jag diskade, lagade mat, dukade och tog hand om lillan. Vi åt middag, och efter det spelade vi game of life. Efter två timmars sällskapsspel och paus för matsmältningen var det dags att hugga in på fikat. Det vart riktigt lyckat! Den där chokladtårtan var riktigt god! Lite seg med grädde, bananer, och glasyr på. Jag ska lägga ut recept på den imorgon, så testa den kära vänner! Han fick en fet godispåse och pengar av oss. Jätte tråkigt, I know, men himla enkelt när man inte har en aning om vad man ska hitta på.

Imorse hann vi även äta frukost/lunch på caféet med Turid och Lotta för att önska dom trevlig semester. Dom ville också få en sista skymt av Isabelle innan dom lämnar vårat kalla Sverige för värmen på Cypern i två veckor. Hon är som söt Turid, för hon har verkligen haft ångest över att åka nu när Isebelle kommit till världen. Hon bokade ju resan då jag var gravid, men hade ingen aning om hur stort det skulle kännas när hon verkligen var här. Så sa hon att jag kunde ta hennes biljett och följa Lotta så att hon kunde stanna hemma med Isabelle. Det var naturligtvis på skämt men om jag hade sagt att jag ville så skulle hon säkert gett mig den, haha ;) Funderade på att ta hennes biljett och åka med Lotta... OCH Isabelle (barn flyger ju gratis om man har dom i knät)...=) Men jag hann känna mig så taskig redan innan jag hade hunnit tänka tanken klart. Jag är så avis på alla som åker iväg, det kan jag ju verkligen säga! Jag vill också ligga på soliga stränder, eller i poolen med en paraplydrink i handen och bara njuta av solen och koppla av. Nu är ju det inte så långt kvar tills vi ska åka med pappa och Carina! Typ åtta månader *räknar ner* Så jag får drömma och längta till dess istället.

Nej, nu blev det sent och eftersom lillan sover så ska väl jag passa på jag med...

Kommentarer
Postat av: jag

oj vad brorsorna har fina,duktiga och snälla systrar!tummen upp till dig och Sofie

2009-09-01 @ 17:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0