1-årig bröllopsdag och första barnvakten

Idag firar jag och Johan 1-årig bröllopsdag. Grattis till oss! Då vi vaknar (så sent som strax innan affärernas stängningsdags) säger Johan att han bara ska springa ner på Öbergs för att handla "den där grejen till Turid" (vi ska till Vidsel och hälsa på dom imorgon). Vadå för "grej", undrar jag och tyckte det lät skumt. "bara en grej hon behöver", säger han och springer iväg. När jag sitter där framför tv:n med Isabelle i famnen börjar jag fundera på vad han sa... En grej till Turid. Varför sa han så? Han måste ju ha vetat vad grejen heter??? Och han brukar alltid påminna mig om att han måste gå och handla när dom väl ber oss att köpa med nåt. Hjärnan går på högvarv... Ahaaaaa - vad är det för dag idag?! Mitt huvud börjar smida planer... Kanske jag får en blomma? Yipiiiieeeee! - inte hoppas för mycket nu! Men jävlar vad länge han var borta då!! Ska han inte komma snart.....?! Jag leker spion i fönstrena... Ser han ingenstans. Det var ju också en stil att lämna mig ensam att fundera på sånt här! Vissa människor vet verkligen hur man gör andra nervösa av förväntan! Känner mig som ett barn natten innan julafton. Ahhh, fotsteg i trappen! Nu kommer han! Nääääe - det var visst grannen. Hur lång tid ska det egentligen ta att handla en "grej" bara runt hörnet?! Men nu... Jo, det är nyckeln i låset. Fotsteg i hallen... han kommer in i vardagsrummet. Spänningen är olidlig!! JAAAAAA - det är blommor - till mig! Världens bästa jag! Och min man hade inte glömt!=) Blommor och choklad. Och ett smycke att hänga runt min hals!
Sen fick jag veta att Turid och Stig skulle sitta barnvakt så vi fick gå på Tresco och äta plankstek. Underbart gott var det!! Vi var bara borta en timme ungefär, och det var första gången jag var längre bort än ungefär en arm från Isabelle på 18 dagar. Kändes konstigt... men det var mysigt att få den där timmen tillsammans med bara Johan.             

                
     


Kommentarer
Postat av: Linus E

Grattis på årsdagen!

2009-08-08 @ 22:38:40
URL: http://www.mixxarna.net/blog
Postat av: Emilie

Jävlar vilket Charmtroll till man du har =) hur känns det att ha varit gifta ni i ett år ? :)

Oooh jag ska hem idag från mamma du kan väl ringa ifa du ser detta ? har slut pengar på mobilen :( Kramas

2009-08-11 @ 12:03:47
Postat av: malin

naaw sötnäsor! han är ju en sån romantiker din karl :) och grattis, dock i efterskott men grattis! och jag väntar fortfarande med en olidlig längtan efter knytkalas kräftskiva!!



kramar

2009-08-13 @ 17:24:02
URL: http://marilynjacob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0