En helg i Umeå

I helgen har vi varit till Umeå, och hälsat på Tobbe, Louise och lilla Agnes. Johan plockade upp mig på jobbet så vi åkte på en gång då jag slutade i fredags.
Fredagen var rätt så lugn. Vi såg på talang och slö tittade lite på andra tv-program medans vi surrade om allt möjligt.
Lördag klev vi upp och följde dom för att se Agnes på barndans. Dom var så söta så jag kunde dö! Fast Agnes var lite blyg och gjorde inte så mycket. Men när Johan gick ut ur rummet för att gå på toa, då vände hon sig om och sa "men vart är johan"?? Så nog märkte hon att vi var där! Sött... hon tycker som om honom ;)
Vi gick allihopa och tog en fika. Sen gick vi lite på stan och kollade barnvagnar (vilken djungel!) och annat smått och gått. Johan köpte sig sina fjällräven byxor som han letat efter hur länge som helst och jag hittade mig ett par stövlar på rea som man kan ha när man är i stugan.
Sen åkte vi hem och slappade ett tag tills det var dags för middagsplanerna. Vi bjöd även in Johanna som man inte träffar allt för ofta! Och Olov kom. Det vart trerätters som bestod av het räksoppa, laxgryta med pressad potatis och grillade rotfrukter, samt pannacotta gjord på vit choklad med hallonröra till. Så gott det var! En riktigt trevlig kväll blev det! Vi spelade killarna mot tjejjerna i ett spel som hette nåt liknande där vi tjejjer skulle svara på killfrågor och vice versa. Det var gode så jämt men vi tjejjer vann iaf. Kul kul. Och sen hann vi även med lite pictionary. Tyckte synd om olov som hamnade på mitt lag, jag kunde inte ens rita en eld!! Suck. Johan och johanna utklassade oss totalt men tobbe och louise var också bra på att rita.
Sen igår blev det att gå på en lång promenad med hund och barn efter el ljusspår. Det var skönt med frisk luft men av någon anledning var alla totalt utmattade denna söndag... ? Hehe =) Undra om det var den som satte sina spår...
Efter att vi halv sovit vid teven en stund åt vi middag för att sedan rulla hem och det kändes som en evighet innan vi var framme. Tre timmar kändes som 6....
Åh, Agnes var så söt. Hon ville att bäbisen i min mage skulle komma ut och leka med henne i hennes rum. Hon pratade ganska mycket om bäbisen i min mage men hon förstod att den var tvungen att stanna ett tag till där inne. För i slutet av helgen så sa hon "bäbisen får inte komma ut än och leka"... Charmtroll!

Kommentarer
Postat av: sofie

Oj så göllat! :) Jag vill också att bäbisen ska komma ut NU och leka med mig! :D

2009-04-06 @ 22:02:43
URL: http://sofieri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0