Överklagan.

Idag har jag suttit och skrivit en överklagan till försäkringskassan angående deras beslut att inte ge mig havandeskapspenning. Jag har inte tänkt ge upp. Det hade varit en sak om jag hade kännt att okej, jag anses inte ligga inom gränsen till vad som är berättigande för att få den... bra med det. Men att dom skrev att min arbetsförmåga inte sänks med minst en fjärdedel stämmer ju inte nånstanns! Och att mitt arbete inte anses vara tillräckligt påfrestande för att jag inte lyfter mer än 12kg var en väldigt konstig motivering? Är jobb bara påfrestande om man lyfter saker som är tyngre än 12kg?? Men om man gör det 100 gånger på en dag då? Eller som när jag är vid bordet och ska fylla på mat och inte har en chans till fem minuters vila ens en gång, är det inte jobbigt bara för att jag inte lyfter x antal kg? Jag känner att dom har tagit fel beslut för att dom inte kan veta vad det är jag egentligen gör. Så jag har ingående skrivit vad alla mina arbetsuppgifter går ut på och kopierat packlistor och lite annat från jobbet så att dom ser att det är väldigt mycket och väldigt tungt och stressigt. Jag tycker att mitt jobb var stressigt redan innan jag blev gravid. Det är jobbigt nu och jag tycker att jag har rätt att få havandeskapspenning. Får jag det inte efter detta brev så vet jag då inte vem som ska få det...? Men jag känner mig nöjd, nu kan jag inte göra mer.

Vad händer idag då? Har inte gjort så mycket mer än att skriva och posta det där. Har varit på ÄP med johan sofie nisse och charlotte och ätit pizza. Onyttigt och onödigt... men det var gott... =) Jag och sofie delade på två så vi skulle få så mycket smakupplevelse som möjligt. Så det blev en halv ostkant och en halv panpizza. Fast jag orkade inte så mycket pizza för salladerna dom hade var så goda så jag var typ mätt innan dom kom, dålig planering.
Sen for killarna till winroth och vi tjejjer gick på ica och köpte godis för att spä på onyttigheterna ytterligare. Sen gick vi också dit men insåg ganska snabbt att det inte var rätt plats att befinna sig på. Winroth satt klistrad framför datorn och spelade wow, medans johan och nisse satt och tittade på och tyckte att det var väldigt intressant och spännande?? Det visade sig att dom rent hade gått dit för att se han spela då det var nåt nytt som kommit som dom inte har tillgång till för att dom själva spelar för lite. Och snälla gud, låt inte min karl komma upp i den nivån av spelande att han har rätt att spela det också! Fattar verkligen inte grejen med wow.... Nog kan jag förstå att det kan vara roligt. Men att det kan ta upp så mycket av ens tid och styra ens dagliga rutiner?! Skulle aldrig låta ett spel styra mitt liv. Eller rättare sagt så skulle jag inte planera min vardag runtomkring ett spel. Finns det tid över och man har lite att göra eller lust att göra nåt kul då sätter man sig. Min filosofi. Dom som spelar wow kan inte svika dom andra som spelar och är styrda av tider dom ska samlas för att tillsammans klara av vissa bossar. Suuuuuuck?
Så får väl se när hajna kommer hem. Jag var ju sugen att se casablanca som vi fick låna igår... Bara dega framför en film. Jag tror det var pizzan som gjorde mig så slö....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla jobb har sin baksida..men jag håller med det är jobbigt att jobba i en resturang...det är stressigt och monotont. det var jobbigt innan säger du...då kan jag förstå att det blir jobbigare ju längre tiden går...stå på dig...fk är ingen lätt instans att jobba med..dom har sina regler...ibland konstigare än nåt annat...det är svårt att slåss mot en myndighet....men man ska aldrig ge upp...

2009-05-05 @ 21:15:54
Postat av: Ä-by bo

Håller tummarna att d ska lösa sig för dig!!

2009-05-10 @ 21:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0