Husuppdateringar.

Tänkte jag skulle uppdatera er om hur det går med våra husplaner. Vi har ännu inte hittat ett hus som båda gillat och vill köpa. Vi tänkte köpa Ola Bergs hus, norrbottensgården på gammelvägen. Vi trodde t.o.m att det var klart och att vi skulle få tillgång till det den 1/6. Sa upp lägenheten, satt typ två timmar på banken för att gå igenom lån och allt, och sen en dag kläcker han ur sig att han måste vara ärlig och att det finns fler som är intresserade av affär så han skulle fundera ett par dagar på vem som skulle få köpa det. Besvikelsen jag kände då gick inte att förklara. Visst förstår jag att han vill att det ska kännas rätt och måste få sälja till vem han vill, men vi tyckte ju att han kunde ha sagt det på en gång så vi hade sluppit allt det onödiga vi gick igenom samt besvikelsen då man ställt in sig på att äntligen få ett hem att starta sin familj i. Både jag och Johan tycker fortfarande att huset är fruktansvärt fint! Man kan flytta in i det som det är också, och det har inga renoveringsbehov. Men när dagarna gick och han inte hörde av sig började vi fundera på hur vi vill ha det egentligen. Vill vi ha ett jättedyrt, men dock jättefint och fräscht hus och sen inte kunna göra så mycket mer? Eller vill vi satsa på ett billigare hus och renovera med tiden och samtidigt ha råd att åka på semestrar och unna oss lite i vardagen? Helt plötsligt så insåg vi att det kanske var bra att han gjorde som han gjorde för våran egen skull (tycker dock fortarande det var dålig stil), så vi har råd att renovera klart i stugan och vinterbona den och så. Vi tycker ju om Njallejaur och vårat mål är ju att vi ska kunna vara där så mycket som möjligt framöver. Men med ett huslån på 1.3 milj så har man nog inte råd att lägga en bräda där på flera år. Så vi tittade på tre andra hus nu i veckan. Ett av dom föll varken mig eller johan särskillt i tycke och smak. Det var dåligt läge och rätt känsla infann sig inte alls på det som låg på västermalm. Sen det som låg på altuna, skansgatan. Det huset tyckte jag verkligen verkligen om! Det fanns mycket att göra på det och det var ju en stor nackdel med tanke på att utgångspriset var 740 000... Men jag såg framför mig "här kan man göra så, och ändra på det..." och så älskade jag gården! Johan tyckte dock inte om det alls. Han gillade övervåningen och tomten och alltanen, men sen var allt galet. Han hade inte alls rätt känsla och när vi pratade om det sa han att han ville inte bo där. Och då går det ju inte... Sen det på östermalm var ju bara galet att han följde med på egentligen eftersom att han redan hade bestämt sig för att det inte var rätt hus för oss på grund av läget och de nära grannarna. Vi tittade på det iaf och det var jätte fräscht och fint invändigt! Men liten tomt och grannarna tätt inpå som sagt.
Så vi har fortfarande inte hittat oss något hus tyvärr. Men vi fick ju ta tillbaka uppsägningen så vi blir väl kvar här i våran lägenhet ett tag till...

Kommentarer
Postat av: Malin (kusinen)

Du ska se att ni kommer att hitta ett hus som känns rätt. Det är bra att vara kräsen, och ett tu tre så dyker drömhuset upp!

2009-04-25 @ 12:02:28
Postat av: Ann-Sofie

Vikken dålig stil, det tycker jag med!! Jag vet inte, men syrrans hus är ju ute till salu, men dom har ju bara det på blocket. Jag personligen tycker det e jättefint, men inte så stort dock.

2009-04-25 @ 20:00:43
Postat av: camilla

Hej hörde att Ola har sålt huset för 975 tusen... Taskigt mot er

2009-05-06 @ 18:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0