Var ett tag sen...

Nu kommer den efterlängtade uppdateringen om vad som har hänt sen jag skrev här senast! (Kul att ni saknar mig förresten... ;P ) Så vad har hänt då? Ja, i lördags kom ju min underbara hem!!=) Så när jag slutade jobba så typ sprang jag hem åsså pussades och kramades vi heeeela kvällen! Nästan... jag hade ju lovat Malin att komma förbi henne så vi for förbi en snabbis med blomma å trisslott (tänkte att hon skulle få bli miljonär, men icket..) och drack kaffe, och firade hennes födelesedag! Fast så långvariga blev vi inte eftersom att jag och Johan inte hade så mycket tid tillsammans. Hångel & film. Det var Lördagen kortfattat.
Söndagen då... Jaaa, vad fan gjorde jag då? Ingen aning... kommer inte ihåg? Jo just ja. Jag somnade efter jobbet på soffan och sov tills det blev måndag. Givande.... Not! Och Johan åkte tillbaka till Kiruna på morgonen.
I måndags var jag ledig... Måndagen var min tvätt/städdag. Jag klev faktiskt upp före 7. Kanske inte så konstigt med tanke på kvällen innan! Så jag tog hand om det sen gick jag över till Sofie. Jonas kom med katterna och skulle se om Bond, Frank, och Nelly (sofie´s katt) kunde bli vänner. Dom verkar inte komma så bra överens... :P Men kanske det går bättre nästa gång. Nelly var mest arg medans Frank inte verkade förstå sina gränser (beträffande Nelly´s ilska) och Bond satt bara i ett hörn och skakade... Det hela började helt fruktansvärt när Frank fick ett anfall och började skaka hela han!! Han blev helt stel och det bara rann ur munnen på honom... Det var över på typ en minut och efteråt så hade han inget balanssinne! Huvva så fruktansvärt. Jag tyckte så synd om Jonas, han blev så ledsen. Och vi andra med naturligtvis!Vi ska åka med han till veterinären på fredag så får vi se vad dom säger. Det var tredje gången det hände men det var flera månader sen senaste gången... Usssh, jag lider med dig!
Då Nisse & Sofie började bli hungriga gick jag och Jonas över till mig och åt middag och glodde på tv.
I går var det våffeldagen, och jag hade inte en susning om det!! Egentligen borde jag ha fattat eftersom jag tyckte att precis alla tjatade om våfflor och hade/eller skulle äta våfflor just denna dag. "Ska du också äta våfflor idag?".... "jahaaaa, du med!!".. "nämen... du också!?".. Haha... Ser ni det roliga?  Vi blev bjudna till far min att äta just våfflor, åsså berättar sofie att hon hade ätit det till lunch också, varav Jonas frågar "alltså är det våffeldagen idag eller vad?" och de andra i kör "jaaaaaa"... Och DÅ föll polletten ner!
Det känns grymt skumt att dom ska flytta däremot!! Att man kommer att åka förbi huset men dom bor inte längre kvar. Alla minnen som man har och sånt. Det känns konstigt att någon annan ska bo där och att jag inte längre kan fara dit och hälsa på min pappa och Carina. Kommer sakna det... Men dom bor ju inte på andra sidan jorden och vi kommer ju att träffas ändå, men det känns konstigt just nu. Lite sorgligt till och med... Vi fick gå igenom lite grejjer och jag gjorde några fynd. Gamla gardniner som jag ska sy om till sommar klänningar och kjolar! Skit fula gardiner, men grymt läckert tyg till kläder!=) Backpacker (kommer ni ihåg vad man nötte det spelet när man var mindre?!), och en receptbok för bakverk. Det blir kalas det!! Och tycoon spelen!! Zoo, sims, rollercoster... Grymt kul. Sen ska jag försöka övertala Johan om den där elorgeln (eller vad det nu heter). Jag vill ju lära mig spela på en sån! Får se hur det går... Får väl inte hoppas för mycket. Annars lyckades jag ju få en keyboard igår! Hihi... Andra grejer jag fått är tefat&stjärtlappar, det är ju hur grymt kul som helst att bli som en barnrumpa igen och åka tefat i backarna! =) En spjällsäng (ja det kan faktiskt vara grymt bra att ha en! Den såg ju dessutom ut å vara i bra skick så varför ska man slänga?), och en gammal tågbana.
Åhh... påminn mig att aldrig vänta så här länge med att skriva igen. Men jag har faktiskt försökt. Vårat internet har inte funkat som det ska, och när det har funkat så har inte våran dator riktigt velat vara med i matchen.
Jaa, och idag har jag varit med Nelly medans Sofie och Nisse jobbar. Himla söt katt det där. Hon påminner så mycket om Tjorven att hon mer får heta Tjorven än just Nelly! Sen när Sofie gick av sitt pass så kom hon över en stund. Vi har kommit på värsta idéen! Eftersom att vi båda två är så fruktansvärt lata (jaa det är vi, men vi vet iaf om det) så har vi bestämt oss för att fixa nån typ av repanordning mellan våra fönster så vi kan skicka grejer mellan varandra eftersom att vi inte ids gå alla trappor upp och ner! Hahaaaaa.... oj oj oj. Vi skrattade lite åt oss själva eftersom det är helt sjukt att vi kan tänka att vi inte ids då man i princip inte kan bo så mycket närmare än trappuppgången bredvid. (till mitt försvar så bor vi båda längst upp) Sen har vi ju surrat lite om walkie talkie´s... Men jag vet inte? Det skulle vara lite fränt!! Jag ser bilden framför mig....
-"hallå, Sofie... hallå...... hallå?!........ Haaaaaaaaaaaaalllååååååååå....... vad gör du???"
"men låt mig vara för fan, jag sover!!!!"
(Sofie en helt vanlig morgon då alla förutom Zara ligger och sover.....)

Näe, nu ska jag dra mig till sängen och försöka läsa ut min bok så jag kan skriva den där reccensionen!=)

Kommentarer
Postat av: Sofie

haaaahaa =)

2008-03-28 @ 16:29:54
URL: http://sofieri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0