Trötter

Igår var Josef och hälsade på. Vi gick över till Sofie en stund och var social med henne och Nils. Kanske förstörde eran kväll när ni låg och såg på one three hill eller vad det nu heter? Jag måste bli mer insatt i serie världen. Alla pratar om det där och jag har inte sett ett enda avsnitt. Har aldrig sett ett avsnitt av lost eller prison break heller. I och för sig så hörs det vara dåligt! Iaf lost... Som ett segt tuggummi. Men vad vet jag? Har inte sett earl heller, eller weeds... Den enda serien som jag slaviskt följer är Desperate housewifes. Fast jag kunde inte ens hålla mig till kvällarna dom går så Johan fick ta hem alla avsnitt så jag fick se dom eftersom jag inte kunde hålla mig! Slut på det roliga... Nu sitter man bara å väntar på att det ska komma ut nya... Mitt nöje är slut. För tillfället. Nåja, nu kom jag ju totalt bort från ämnet. Ledsen om vi chrashade eran "film kväll"... :P Iaf, så var Josef så söt... för då sa jag (nåt liknande) "faaan vad tråkigt att sitta å äta helt själv och somna och vakna ensammen"... Då pojken säger "men luuuugn, du har ju mig"... Sött!

Jag har typ inte sovit nåt inatt, jobbigt. Känner mig som en zombie. Sofie ringde kl 01 (jag är inte sur eller nåt på dig, förstår din oro och det var helt okej att du hörde av dig), Josef kunde visst inte sova för att han hade så fruktansvärt ont i örat. Men finns ju inget man kan göra förrens dom öppnar på vårdcentralen. Hur gick det förresten? Du hörde aldrig av dig... Efteråt så kunde jag inte somna. Jag låg och vred på mig i flera timmar. Försökte läsa men det gjorde mig bara ännu piggare. Läser en för spännande bok för att kunna sova!! Någon som läst levande begrav btw? Rekomenderas starkt!! Får skriva en liten recension då jag läst den klart... Så när jag klev upp var det inte roligt. Snooza till 7.40 och börja 8. Höll på att somna på två rasten på jobbet. Tänkte nästan lägga mig nu då jag kom hem, men då somnar man väl inte inatt då. Så ska försöka hålla mig vaken ett tag och ta en tidig kväll istället.

Varför ska det vara så svårt att börja ett nytt hälsosamt liv? Har försökt hela årets början (och alla andra års början för den delen) men det har gått käpprätt åt H. Imorgon, imorgon och imorgon heter allt. Och "men nu är det ju helg". eller... "jag har varit så duktig att jag förtjänar det här".... Har fortfarande inte börjat äta nyttigt. Har inte motionerat på en månad, och på helgerna när man är ledig slinker det väl ner ett vinglas eller två ibland. Det enda jag känner mig stolt över är att jag dragit ner på godis och sånt. Faktiskt gode så rejält. Men mitt stillasittande liv gör inte saken bättre. Måste skärpa mig nu... Bara 5 månader kvar till dagen D och mina armar känns fläskiga. Saken blir väl inte bättre då man är omgiven av sportiga duktiga människor som gör allt för bikini sässongen, och lyckas! Neej, imorgon (på riktigt denna gång) ska jag börja mitt nya liv. Idag är jag för trött. Ska kliva upp på morgonen, och gå en morgonpromenad. Sen ska jag äta frukost. Summer, here I come!!

Kommentarer
Postat av: ofie

Hehe, sorry för de där :P Men nu vet du ju att det gick bra iaf :) Tänkte skriva sms och säga att det gick bra när han kom tillbaka tidigare idag, men det rann ifrån minnet mitt :)

2008-03-18 @ 22:36:44
URL: http://sofieri.blogg.se
Postat av: Sofie

och nej då ni förstörde inte våran kväll alls ;) Det vet du väl! :)

2008-03-18 @ 22:38:01
URL: http://sofieri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0