Det där med vikten...

Jag har avverkat mina första promenader nu ett par dagar, och det känns härligt att röra på sig igen. Däremot så är det jobbigt att känna sig "så himla tung". Det märks att jag har dom här kilona som jag inte är van att släpa på och flåset är ju inte som det en gång var, om vi säger så...
Jag blir så himla sugen på annan aktivitet dock när jag rör mig och hör musiken i hörlurarna. Jag tycker inte alls att det är roligt att gå!:(
Jag vill sätta på mig klätterselen, löparskorna, slänga mig på en cykel och till och med he mig in på gymet och lyfta tunga vikter! Jag vill helt enkelt känna svetten rinna! Det saknar jag. Jag väntar på efterkontrollen nu. Jag har hört skräckexempel från vänner och bekanta som har börjat träna för tidigt, som ställt till det en hel del. Hur länge ska man vänta med att träna efter en förlossning? 
Efter mina andra två förlossningar har jag börjat träna väldigt fort, men aldrig egentligen tänkt på att man ska vänta... Efter Bella hade jag bara bråttom att bli av med alla kilon (gick upp 16), och efter två månader hade jag gått ner allt.
Och efter Ronja tränade jag ju som en tok på gymet, eftersom att jag ställde upp i k&h´s styrketävling som var 5 månader efter förlossning. Då vägde jag in mig på -15 + 2 kg till! Alltså hade jag gått ner 17kg på dom 5 månaderna. 
Jag kommer ihåg att dom första 10 kilona i pricip bara "rann" av mig. Men nu har jag inte alls samma tur. Jag har ju bara gått ner bebisen i princip, och har i dagsläget 15kg från min "normala" vikt att gå ner. Jag vet att det bara har gått en månad, men man vill ju som känna sig fräsch igen. Funderar på om man skulle lägga om kosten litegrann nu innan man tar upp träningen, men jag blir ju så jävla grinig på diet! Och i ärlighetens namn så känner jag att det är så skönt att vara tillbaka till ett lite mer normalt jag, så jag vet inte om det är värt att tänka på ens! Jag var verkligen inte i mitt esse när jag var gravid. Sur och grinig mest hela tiden. Men jag hade det ju inte så lätt. När jag tänker tillbaka så är det verkligen skönt att ha det där bortgjort! Sömnbrist och andra krämpor gjorde mig inte till en glad människa om jag säger så ;P Folk frågar ibland om jag får sova för bäbisen nu på nätterna, och då brukar jag säga att i jämförelse med slutet av graviditeten så får jag sova mycket!;) 
Så jag kanske håller mig till mina promenader några veckor till. Man hinner väl gå ner det så småningom, men nog vore det skönt om det kunde vara borta imorgon när jag vaknar!;)
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Promenera allt du kan! Sen behöver man inte gå på diet för att man ändrar om i kosten. Ät som vanligt men undvik det uppenbara sockret i godis, glass, fika och chips. Och så unnar du dig det bara på helgen! Du kommer tappa dom där kilona, även om det inte går på en månad eller två.

2014-04-10 @ 12:38:48
URL: http://gretaturbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0