Alvas magproblem

Idag har jag bytt den första blöjan med bajs i på två veckor.
Vi har nämligen börjat sätta henne på toan. Jag förstår att det låter galet för en del, men det funkar faktiskt!
Jag hade hon i famnen en kväll, och då tog hon i så att hon blev röd som en tomat i ansiktet. När jag trodde att hon var klar och skulle byta blöja så var den tom... Då satte jag henne på toaletten och då kom det faktiskt! Det var verkligen hårt, stackarn :( Efter det har hon gjort det där en gång om dagen. Man får sitta ganska länge och får typ träningsvärk i armarna, men det är det ju värt bara det kommer ut! När vi börjat med detta så ser jag stor skillnad på henne! Vi har slutat med minifom dropparna och gått från en massa skrikande på kvällarna till en nöjd tjej som kan ligga och åskåda omgivningen :)
Nu var det inte så hårt, så hoppas att hon kan få ut det utan "hjälp" i fortsättningen. Det har ju sina fördelar att sitta på toan... men det är ju inte bekvämt att hålla henne 20-30 minuter i den där ställningen...

Kommentarer
Postat av: Johanna - Mamma till Ella & Levi

Prova med bumbostol! Vår son bajsar nästan varenda gång han sitter i den.

Svar: Åh, tack för tipset! Det ska jag prova när hon blivit lite stadigare i nacken:) Då kan den alltså vara bra till nånting;) Vi har knappt använt våran med dom två andra tjejerna, kändes som en sån där onödig pryl man införskaffade:P
Zara - Mamma till Isabelle och Ronja

2014-04-20 @ 09:53:31
URL: http://johanaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0