Halloween

Jag vill börja med att tacka för alla fina kommentarer och gratulationer! Både här och på FB. Jag blir jätteglad när jag ser allt fint som ni skrivit!:) 
 
Halloween då idag. Vad hittar vi på hemmavid? 
Så här nånting ser jag ut idag...
Jag har nog aldrig i mitt liv varit så här snuvig förut. Och jag får panik av det!!
Dagen började med otrivin nässpray för att det var så täppt att jag inte fick någon luft. Efter att jag sprayat två gånger och näsan bokstavligen bara forsar så köpte jag hem en comp spray som ska attackera även rinnsnuva... resultatlöst. Två dassrullar senare blev jag less och gick och köpte en mentholspray för den är ju oslagbart bäst... Den rensar ju lixom både snor, baciller, näshår och hjärnan på väg upp... 
Jag inser ju att jag har överdoserat idag, men jag klarar inte av att inte kunna andas!
Sen läser jag bruksanvisningen där det står att nässprayerna jag använt en sisådär 6 gånger idag inte ska användas av gravida kvinnor. Jamen det kändes ju GREAT!
Ska jag vara orolig nu? 
 
En pumpa har vi lysandes här iaf.
Och en supersöt tjej var det som hjälpte pappan att göra den!
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Åhh. Jag hade skrivit typ världens längsta kommentar om egna erfarenheter osv men så försvann ALLT. Kort svarat då: Jag tror, eller så gott som vet att du inte behöver vara orolig över EN dags användande :) Det är ju ett av de vanligaste graviditetsåkommorna att bli tätt i näsan så många är nog de gravida som sprayar. Jag har varit beroende nu sen jag väntade mellanbarnet för 5 år sen :/
Prata med barnmorskan kanske hon har en lösning. Har hört om tabletter mot täppt näsa?

Svar: Allvarligt? Måste du använda dagligen eller? Jag har alltid varit livrädd för att bli beroende av nässpray för jag klarar inte av att ha det minsta lilla tätt i snoken. Det är det värsta jag vet! Så otrivin är ju min absolut bästa vän när jag är förkyld... Men nu har jag ju aldrig behövt det mer än en vecka i sträck...
Zara - Mamma till Isabelle och Ronja

2012-11-03 @ 22:47:12
URL: http://www.maroschka.blogg.se
Postat av: Lotta

Det finns nå som heter renäsans eller nå som är ett saltvattenspray, det kan du använda hur mycket som helst av utan att bli beroende. Det borde ju då inte vara farligt när man är gravid, salt och vatten liksom.

Ronja är så sjukt söt på den där bilden! Även farbror Martin tyckte det!

2012-11-04 @ 14:51:47
URL: http://gretaturbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0