Qalitytime

I helgen har jag och darling verkligen haft kvalitetstid med varandra.
Sammy har varit på hockeycup och Bella följde med farmor och farfar till kåbdalis.
Så med bara ett barn hemma som sover klockan åtta har vi kunnat mysa till det ganska bra ♥

Idag for Johan och premiärklättrade utomhus, och då passade även jag och Ronja på att vistas ute i det fina vädret. Vi följde med Sofie, Nisse och Salle på en liten skotertripp, och det tyckte gumman var skitkul! Hon var inte det minsta rädd för skotern.


(bilder lånade från Sofie)

Kommentarer
Postat av: Johan

så sjukt söt hon är våran minsta princessa!!

2012-02-26 @ 22:48:53
URL: http://norenklattrar.blogg.se/
Postat av: Ida

Men så jäkla skön på bilden då hon har glajjer på sig och skrattar :D



Alltså, jag måste fråga dig en sak (en skum sak).

Märkte du någon skillnad på din mages återhämtningsförmåga efter graviditeterna? Det är nämligen så att då jag hade fått vilda var min mage platt och fast igen superduperfort, och nu efter Liv så drog den ihop sig lite ganska snabbt, och sen stannade det där och har inte hänt nått mer. Alltså resten av kroppen är som förr, men jag tycker att jag ser hyfsat nyförlöst ut om magen än, haha. Alltså inte skrövligt skinn som hänger och en massa bristningar och så, utan bara typ.. Sjukt mycket underhudsfett på bara ett enda ställe på kroppen.

Jag vet ju att alla är olika, och bara för att det är för dig på ett sätt så är det ju säkert inte så för mig.

Men eftersom jag har barnen så pass tätt och det tar lååång tid för en att återhämta sig efter en graviditet, så tänkte jag att det kanske är därför det är så här nu. Att det blev lite för mycket för magen med två graviditeter så fort, och nu behöver den lite längre tid på sig. Är så sjukt rädd att jag ska behöva se ut så här jämt.

Såå jag tänkte bara om det var någon skillnad för dig? Om det gick segare att gå ihop sig efter andra vändan?



Gud, det här kändes då som en skum kommentar.. Haha!

2012-02-26 @ 22:56:44
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Farmor

Älskade underbara sköna lilla glada Ronja. Underbara du. Puss o kram

2012-02-27 @ 10:57:29
Postat av: Ida

Jo jag har ju som också haft tur på den där fronten. Inte en bristning någonstans eller så, men nu är magen bara liksom.. dallrig! Jag är ju van att ha utstickande höftben och väga 42 kg, så visst kan det hända att allt känns lite värre nu när jag väger närmare 50kg och i princip inte har rört mig sen Liv föddes. Men det ser bara förjävla fult ut då man har smala ben och armar, också en jäkla bulldeg på magen. Usch. Kommer vara tvungen att börja använda korsett för att se proportionerlig ut ;p

Men alltså jag har hört att man inte för träna då magmusklerna fortfarande är delade, och det är mina än.. Men det kanske inte stämmer? Jag kan ju inte ett skit om träning heller.. Kanske dags att investera i ett gymkort ;)

2012-02-27 @ 23:17:55
URL: http://elfvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0