Nu blev ni chockade va!:)

När det uppdateras här...
Men det var faktiskt två saker jag ville dela med mig av:)

Det första är att mitt liiiiite nyttigare liv har startat nu. Jag ska ta mig ordentligt i kragen vid ett senare tillfälle, men jag har iaf börjat motionera nu. Och det är ju inte fy skam.
Har varit på tre korpen pass den här veckan och hann även med tre förra. Känns gött i kroppen, och det bästa med korpen är ju att det är så himla roligt! Det känns kul att ha hittat en träningsform som man längtar efter att få utföra.
Det klart roligaste hitills var ju step upen! Jag var för två år sen och skämde ut mig riktigt rejält kan jag tala om. Alla rörde sig i takt och enhetligt åsså kom jag där som en hösäck och förstörde, haha.
Men den här gången gick det betydligt bättre och jag fick faktiskt lite beröm av ledaren till och med;)
Och idag drog tappatrampet igång, och jag är med. 10 000 steg om dagen ska man ta i snitt för att komma i mål.
Så nu går jag runt med stegräknare och dagens tramp är avklarade:)

Det andra jag tänkte berätta är att imorgon är min första arbetsdag här. Kl 7.30 är jag tillbaka på fluxen igen.
Det är lite blandade känslor. Jag tycker det ska bli roligt att få komma tillbaka och inte bara vara mamma:)
Å andra sidan så fick jag för nån dag sen en lätt ångestattack när jag insåg att dom första tre månaderna (jag kommer bara jobba typ 20%) bara är en lätt uppvärmning för nästa år, då jag kommer börja jobba typ 75%.
Shit alltså! Ska man redan börja vara borta från flickorna fyra dagar i veckan? Komma hem, äta och sen ska dom sova så man knappt hinner träffas...
Jag antar att man vänjer sig, men jag har ju varit hemma så länge att det känns... nu hittar jag inte riktigt rätt ord, men skrämmande? kanske kommer närmast känslan jag har. Det känns vemodigt att börja lämna dom på dagis och inte spendera dagarna tillsammans.
Då kanske det är bra att man har dom här månaderna på sig att förbereda sig:)

Men nu ska jag gå och lägga mig, jobb som sagt imorgon:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0