Det här med mens...

Efter nästintill två mensfria år märks den av på ett helt annat sätt.
Jag tillhör nu gruppen som får stå ut med smärta, humörsvängningar, svettningar, finnar och vätskesamling. Det är hemskt!!
Förut har jag knappt märkt av min mens. Den har aldrig varit jobbig.
Jag har märkt av den när man har varit  tvungen att byta tampong. Den har kommit och varit över på tre dagar. Thats´s it!
Jag tycker jag har hört från olika håll att det brukar bli bättre efter att man har fött barn?
Jag sväller då upp som en ballong och ser seriöst gravid ut när jag får min mens! 2-3 kg går jag upp.
Och arg som en ja... jag vet då inte vad man kan jämföra med ens?:(
Och svettas gör jag. Och illa luktar det. Håret blir alldeles grisigt, och finnar får jag.
Men värst är ju smärtan. Ska det göra så här ont??? Näeee, fy fan!
Funderar seriöst på om man skulle göra nåt åt det här, sätta in en hormonspiral eller nåt. 
Men då var det ju det där med 5 år som man ska fundera på...

Några tips och idéer från nån med lika grisig vecka som jag har, eller någon som satt in en spiral kanske?

Kommentarer
Postat av: Sandra - Filip och Hugos mamma =)

jag är inne på min andra hormonspiral och är såå nöjd, har typ ingen mens och jag har haft mycke mens och menssmärtor kan jag lova! Var liggandes med starka värketabletter och vetekuddar 2 dagar i månaden innan mina graviditeter. Ingen lek om man säger så.



När jag fått filip satte jag in en och när vi skulle ha hugo tog jag ut den och var gravid 2 månader senare. Man får ha den i max 5 år men kan ta ut den när man vill och kunna bli gravid direkt om det skulle vara så till skillnad från p-stav och p-spruta där det kan ta upp till 2 år innan kroppen är redo för graviditet.



Jag rekommenderar spiralen, så enkelt hela vägen! aldrig mer behöva tänka på alla tabletter osv.

2011-05-29 @ 19:29:32
URL: http://filipsmammas.blogg.se/
Postat av: Lisa L

Själv så har jag haft en sju jäkla tur ! Efter jag fick Edvin har jag knappt mensverk längre :D blöder ca 5 dagar och that's it ! Skööönt :D

Hoppas d blir bättre för dig. D kan ju verkligen göra FÖRBANNAT ont. Köp en värmedyna på elkedjan, dom e sköna att ha på den verkande magen :D /Lisa

2011-05-30 @ 09:48:33
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0