Ägg

Har ni uppmärksammat att om man häller kokande vatten på ägg så låter det som kycklingbäbisar inuti?
Jag och en vän skulle käka äggmackor och jag ville gärna att äggen skulle vara färdiga innan mitt sug hunnit gå över. Jag har dåligt tålamod på morgonen.
Så jag kokade upp i vattenkokaren, och när jag häller vattnet över äggen börjar kycklingarna skrika på hjälp!!
I panik slet jag pannan från spisen och spolade kallvatten över.
" Mööööördare", hörde jag i mitt huvud.
Emilie tittade lite lustigt på mig och förklarade att det är äggen som låter så när man häller varmt vatten över dom.

Aldrig hört förut.
Och jag trodde verkligen att det var levande kycklingar som jag höll på att koka ihjäl.
Sjukt läskigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0