Sockerdetox

Jag och Johan kör en sockerdetox nu. Efter 12 timmar sa Johan att han inte vill umgås med mig förens det är klart. Jag var visst redan ett monster?
Igår hade jag en huvudvärk från helvetet, men idag känns det bättre. 10 dagar ska vi köra. Johan började i tisdags. Jag med, men avbröt när tanden drogs för jag fick inte i mig nåt annat än kräm. Svagt, kanske en del tycker. Det finns ju fil. Men jag ska inte vara sämre. Min start blev i torsdags. Det är AP-jobbigt. Inget socker är det som gäller. Inga sötningsmedel eller fruktsocker heller. Det är socker i ALLT. Jag får typ tugga på en köttbit med sallad till. Tråkigt säger jag. Och jag har till min fasa upptäckt att kött inte är särskilt gott. Inte om jag inte får dränka det i min älskade aioli. Men idag blev det serverat köttfärsbiffar med soltorkade tomater och fetaost, och det kommer jag äta fler gånger under resterande dagar. Detta är inget jag gör för att gå ner i vikt, utan för att bli av med mitt sockerberoende.

Jag kan tala om för er att jag gör inte annat än drömmer om en godisskål, ett glas daim-oboy, eller framförallt aioli. Jag fullkomligt älskar aioli. Jag har det till allt! Det är det godaste som finns.

Idag åt jag isbergssallad. Och jag lovar och svär att den smakade sött i min mun (????).

Någon som har nåt bra sockerfritt matrecept? Utan pasta eller mjöl förstås. För min fantasi är slut.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Då jag åt enligt lchf gjorde jag denna grattäng ofta, den är riiktigt god. Byt ut blomkålen med broccoli eller ha både blomkål o broccoli..Den är jätte god till kött:)

http://www.lchfmat.com/blomkalsgratang-med-philadelphiaost-lchf/



Det finns massa recept på: http://www.lchfmat.com/



Lycka till:)

2011-01-16 @ 12:01:21
URL: http://jennylundberg.blogg.se/
Postat av: Cissi

Du kan göra en keso gratäng :) Blanda keso med creme fraiche och ägg, gör en köttfärssås med krossade osötade tomater och färska örter, stoppa ner lite broccoli, paprika lök.. Ja du kan egentligen blanda i vad som helst och bara stjutsa in i ugnen!

2011-01-16 @ 20:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0