Klättring

Idag drog hela familjen till Åberget i Boden för att mamman skulle få klättra litegrann.
Första gången som vi tagit med oss flickorna. Där är det ju plan mark som dom kan springa och leka på så det passade ju som fint.
Jag hann klättra en gång på "flaket" 5C. Jag flög upp till kruxet, kände att det här det var minsann min dag, men jag tog mig fan inte förbi det... jag försökte väl säkert 10 gånger, ville inte ge mig. Jag var ju så sjukt nära!!! Men till slut var jag tvungen att se mig besegrad, för mina krafter tog helt enkelt slut. Armarna skakade som asplöv när jag kom ner.
Sen blev det så fruktansvärt varmt, det kändes som vi satt i en kokande gryta när solen stekte på.
Flickorna var genomblöta av svett i alldeles för varma kläder och vart lite griniga. Så fick jag inte i Bella nå vatten heller, så då körde jag hem med dom. Dom var helt enkelt less om jag säger så. 
Men imorgon åker vi dit en sväng igen!
Kanske man får någon att ta en bild då:)

Kommentarer
Postat av: Malin H

Haha! Då har vi kanske gått om varann...Bor ju alldeles nedanför och var ute och promenerade kring i elljusspåret :-)

2011-08-28 @ 20:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0